"גם בנושא דת ומדינה"

יאיר לפיד ואיווט ליברמן סגרו הסכם קואליציוני

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, ויו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, הודיעו הבוקר כי הצליחו לגבש הסכם קואליציוני ולהגיע להסכמות גם בנושא דת ומדינה • התקדמות עם בני גנץ (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן עם לפיד. ארכיון (צילום: Miriam Alsterl/Flash90)

'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' סיכמו הלילה (בין שני לשלישי) על הסכם קואליציוני בין המפלגות לאחר שהגיעו להסכמות בחלוקת התיקים ובנושא דת ומדינה.

בין היתר הסכימו הצדדים כי במידה ויצליחו להרכיב את 'ממשלת השינוי', הרי שליברמן יכהן כשר האוצר, ושניים מחבריו למפלגה יכהנו כשרים, אחד מהם בתפקיד שר פיתוח הנגב והכללי, ח"כ נוסף מהסיעה יכהן כיו"ר ועדת הכספים.

בנושא דת ומדינה סיכמו השניים כי כל רב עיר יקבל אישור לגייר, בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים לישראל. כמו כן, יבוטל "מונופול הכשרות" של הרבנות הראשית ויחוקק חוק הגיוס המקורי שהגיש ליברמן כשר הביטחון.

מ'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' נמסר הבוקר: "במהלך הלילה סוכמו כלל הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת ישראל ביתנו ומפלגת יש עתיד. במסגרת המו"מ הגענו להסכמה על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי.

"במסגרת החוק יוקמו 2 בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים".

בתוך כך, ב'יש עתיד' דיווחו כי נרשמה התקדמות במשא ומתן עם 'כחול לבן' ברשות בני גנץ. לפיד מקווה לחתום על הסכם קואליציוני מהיר עם 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מר"צ' ורק אז לעבור ולהפעיל לחץ ציבורי על נפתלי בנט וגדעון סער כדי שיצטרפו לממשלת השינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר