"עשרות מיליוני דולר"

גנץ הכריז על צ'יינג'ים בעזה - ארגוני טרור

שר הביטחון בני גנץ הכריז הבוקר על שתי חברות הנמצאות בבעלותו של זהיר יונס שמלח', חלפן כספים מרצועת עזה, כארגוני טרור • העבירו עשרות מיליוני דולרים לחמאס" (בארץ)

הצ'יינג' בעזה (צילום: משרד הביטחון)

מתוקף סמכותו החוקית, הכריז הבוקר (שלישי) שר הביטחון בני גנץ על חברות המסייעות בהעברת עשרות מיליוני דולרים מאיראן לחמאס, כארגוני טרור.

מדובר על שתי חברות הנמצאות בבעלותו של זהיר יונס שמלח', חלפן כספים מרצועת עזה, כארגוני טרור, וזאת בהמלצת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט"ל).

המהלך נעשה לאחר איסוף מודיעין שעובד על ידי אגף המודיעין בצה"ל, החברות, חלפנות "אלמרכזיה ללצראפה" ("אלמותחדון" לשעבר) ו"ערב אל צין", מסייעות משנת 2019 להעברת כספים לחמאס, ובפרט לזרוע הצבאית של הארגון, בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים.

זהיר יונס שמלח'

על פי הודעת משרד הביטחון: "כספים אלו שמקורם באיראן, ניתנים במסגרת התמיכה של כוח קודס בארגוני טרור הפועלים נגד מדינת ישראל. כמו כן, הכספים מועברים בסיוע ישיר של החברות, במודעות מלאה של העומדים בראשן, תוך שימוש במנגנון ה'חוואלה', כמו גם באמצעים וקשרים נוספים העומדים לרשותן, לטובת מימון ארגון הטרור חמאס".

הכרזה זו של שר הביטחון, נובעת כאמור מכוח סמכותו בחוק המאבק בטרור, נועדה להוות נדבך נוסף במניעת התעצמות הזרוע הצבאית ומניעת שיקומה מנזקיה הכבדים שנגרמו לה כתוצאה ממבצע "שומר החומות".

במשרד הביטחון אומרים: "הכרזה זו מעבירה מסר ברור וחד לציבור הסוחרים ברצועת עזה, לפיה כל פעילות כלכלית שתתבצע באמצעות החברות בבעלות שמלח' תוביל לנקיטת סנקציות כלכליות תקיפות ולמניעת סחר לרצועה וממנה. ההכרזה אף יכולה להביא להגבלת ומניעת הפעילות בעולם של חברות אלו מבחינה פיננסית ועסקית".

"שר הביטחון יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי למנוע כל פעילות כלכלית של החברות המוכרות והעומדים בראשן, במעברי הגבול ובעולם, וימנע מחברות ואנשי עסקים לממן ארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר