ביקור ראשון

יחד עם השגריר: מזכיר המדינה האמריקני נחת בישראל

חמישה ימים לסיום מבצע שומר החומות: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל - כשליחו של ביידן, לביקור מדיני ראשון מאז שנכנס לתפקיד בתחילת השנה (ארץ)

הבוקר, בנתב"ג (צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ)

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת הבוקר (שלישי) בישראל, כשליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהודיע כי ישלח את בלינקן בכדי לחזק את הסכם הפסקת האש וניסיון להניח תשתית לפתיחת שיחות בין ישראל לפלסטינים.

מדובר בביקור מדיני ראשון של בלינקן, מאז שנכנס לתפקיד בתחילת השנה. מדובר בביקור השני של בכיר ממשל ביידן בארץ, אחרי מזכיר ההגנה לויד אוסטין שהגיע לישראל בחודש שעבר.

בלינקן הגיע לנתב"ג יחד עם שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן, שהתלווה אליו בטיסה מוושינגטון. את פניהם קיבל שר החוץ גבי אשכנזי, שאמר כי "זהו כבוד גדול לארח אותך כאן בביקורך הרשמי הראשון. כל ביקור של מזכיר מדינה אמריקאי כאן בישראל הוא אירוע מיוחד, בעיקר כאשר זהו ביקורו הראשון. אני מודה לך על עמידתה האיתנה של ארה"ב לצד ישראל ולצד זכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה, ומצפה לפגישתנו בהמשך היום".

בלינקן ייפגש בזמן שהותו בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ושר הביטחון בני גנץ.

לאחר הפגישה עם הבכירים הישראליים, יסע בלינקן לרמאללה, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאז ועם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד א-שתייה.

מחר אמור בלינקן לעבור למצרים, שם ייפגש עם הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי ושר החוץ סאמח שוכרי. את ביקורו במזרח התיכון יסיים בירדן, שם ייפגש עם המלך עבדאללה ושר החוץ איימן ספדי.

כאמור, המטרה העיקרית בביקורו של בלינקן היא לבסס את הפסקת האש בין ישראל לחמאס, לצד דיון בשיקום של רצועת עזה אחרי מבצע "שומר החומות".

לקראת הביקור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם בכירים בישראל ובמצרים והדגיש את החשיבות בכך שהסיוע האמריקני יגיע לתושבים ולא לחמאס – וכחלק מהמהלך פועלים לגבש מתווה לחלוקת הכספים יחד עם הרשות הפלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר