משפט נתניהו

ההגנה: חלקים מעדות אילן ישועה הוסתרו

בעדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר שמעיד במשפטו של נתניהו נחשף כי בניגוד לטענותיו הראשונות הוא סייע לפוליטיקאים נוספים בסיקור חיובי, דבר שהוסתר על ידי התביעה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

במהלך משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמשכה היום עדותו של מי שהיה מנכ"ל וואלה, אילן ישועה במהלכה נחשף כי הוא הציע לפעול לטובת יו"ר מפלגת העבודה דאז, יצחק (בוזי') הרצוג, שרץ בימים אלה לנשיאות.

בלב החקירה הנגדית, הוצגו בבית המשפט הודעותיו ופניותיו של ישועה להרצוג. ישועה תועד בהתכתבויות כשהוא מציע לסייע לו, בניגוד למה שאמר בעדות הראשית. הראיות מסייעות להגנה בכך שרואים שישועה פעל לרצות פוליטיקאים וגורמים שונים בנוסף, לכך שהוא לא אמר אמת כאשר טען שמעולם לא הציע את עזרתו לפוליטיקאים.

צוות הגנה טען כי העובדה שכל ההתכתבויות הועברו לידיהם בטעות על פי טענת התביעה היא בעייתית מאד וגם השופטים הסכימו עם כך שמדובר בהחלטה תמוהה של המשטרה להגדיר אותן כלא רלוונטיות. השופט בר עם אמר בדיון "נשגב מבינתי איך זה סווג חומר לא רלוונטי".

בבית המשפט הוצגו התכתבויות בין הרצוג לישועה במהלכן הוא גם כינה את יריבתו שלי יחימוביץ' בכינוי גנאי מעליב במיוחד.

יצחק הרצוג מסר בתגובה: "הבוקר פורסמו דברים שאמרתי בלהט מאבק פוליטי יצרי ב-2013 על שלי יחימוביץ שכנגדה התמודדתי בפריימריז אותה עת. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות יותר ופחות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה סוערת והתקדמנו הלאה. אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה וגם ציבורית על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".

במהלך החקירה הנגדית הוצגה לישועה התכתבות שבה שאל את איריס אלוביץ' אם היא מעוניינת שאתר וואלה! יהיה "ביביתון". איריס השיבה בשלילה וכשישועה אמר שהוא לא יכול לשלוט במה שפוליטיקאים כמו אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ויצחק (בוז'י) הרצוג אומרים, אלוביץ' משיבה: "אנחנו מדברים על איזון". בהמשך אומר ישועה כי הוא היה "ממש בסדר איתם (ראש הממשלה), מקווה שידעו להעריך". ואילו איריס אלוביץ' עונה: "לא בטוח, אני עושה את זה כי אני כבן אדם שלמה עם זה".

ישועה הוא העד המרכזי בתיק 4000 שטען כי נתניהו קיבל שוחד בדמות סיקור חיובי באתר וואלה ומדובר ביום האחרון לחקירה מטעם מיכל רוזן עוזר, שמייצגת את איריס אלוביץ. בכך יושלמו עשר ישיבות חקירה מטעם צוות ההגנה. מחר תתחיל, ככל הנראה, חקירתו הנגדית של ישועה מטעם פרקליטי ראש הממשלה, עו"ד בועז בן צור ועמית חדד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר