חיסוני הקורונה

במשרד הבריאות דנים בנושא חיסוני הילדים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, קיים דיון בנושא הרחבת החיסונים לבני נוער בגילאי 12-16, בהשתתפות טובי המומחים על פי תוצאות הממצאים של הילדים בארה"ב (ארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, קיים היום (שלישי) דיון בנושא הרחבת החיסונים לבני נוער בגילאי 12-16, בהשתתפות טובי המומחים בתחומי רפואת ילדים, בריאות הציבור, אפידמיולוגיה, קרדיולוגיה ופרויקטור הקורונה.

בימים אלה, משרד הבריאות אוסף את הנתונים מבתי החולים ומקופות החולים, ביחס לתופעות בסמיכות לחיסון כמו כן מתבצעת למידה מתהליכי החיסון בארה״ב (שם חוסנו מעל 600,000 בני נוער בגילאי 12-16).

ממשרד הבריאות נמסר, כי בתום שלב איסוף הנתונים והסקת המסקנות, יגבש המשרד את עמדתו בנושא ויפרסם לציבור, זאת על מנת לנהל את הרחבת החיסון בבטיחות המירבית.

כזכור, האיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים תומכים בחיסון רחב היקף של בני 15-12 שנים במדינת ישראל לאחר קבלת אישור רגולטורי. "החיסון של חברת פייזר הניתן בישראל נמצא בעל יעילות של 100% במניעת מחלה בילדים בגילאים 12 עד 15 שנים. כמו כן נמצא כי החיסון בעל פרופיל בטיחות מצוין, הן במחקרים קליניים והן במתן רחב היקף בישראל, כמו גם בבני נוער בני 15-12 שנים עם מחלות רקע", נאמר במסמך המפורט בן תשעת העמודים שהפיק האיגוד.

הרופאים מציינים, כי "בחינת בטיחות – בסקר אקטיבי, דווח על תופעות לוואי מקומיות, בעיקר כאב במקום ההזרקה, וסיסטמיות – העיקריות היו חולשה, כאב ראש וצמרמורת. התופעות הללו היו בעיקר בדרגות חומרה קלה -בינונית וחלפו תוך 48-24 שעות. לא נמצאו במחקר קליני זה תופעות לוואי משמעותיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר