בביקור רשמי

נתניהו לבלינקן: "תודה לך ולנשיא ג'ו ביידן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגש את מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה ודן עמו בנושאי הגרעין האיראני כמו גם בנושאי התהליך המדיני (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי), עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכת רה"מ בירושלים. במהלכה אמר נתניהו, "מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרות המשותפות: "מזכיר המדינה בלינקן, טוני, ברוך הבא לירושלים. זהו ביקורך הראשון כמזכיר המדינה. ראשית, אני מבקש להביע תודה לנשיא ביידן, ולך, על תמיכה איתנה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. עליי לומר שבתפקידך הקודם, ב-2014, כשהיה לנו סבב נוסף נגד תוקפנות חמאס, מזכיר המדינה בלינקן תמך בנו באמצעות חידוש המלאי של כיפת ברזל בסך רבע מיליארד דולר. אתה הובלת את זה באופן אישי מהר מאוד, אנו זוכרים את זה ומודים לך".

"כעת אתה שוב מעניק לזה משמעות עם חידוש מלאי המיירטים של כיפת ברזל, שמצילים חיים של אזרחים בשני הצדדים ואנו אסירי תודה גם על כך. אנו גם נותנים ביטוי למחויבותנו להגנה עצמית – אם חמאס יפר את השקט ויתקוף את ישראל – תגובתנו תהיה עוצמתית ביותר", אמר נתניהו.

הוא סיפר, כי יחד עם בלינקן, "דנו בדרכים כיצד לעבוד יחד כדי למנוע התחמשות מחדש של חמאס על ידי נשקים ואמצעי תקיפה אחרים".

"הנקודה השנייה היא איראן. אנחנו דנו בנושאים אזוריים רבים אבל אף אחד מהם לא גדול מאיראן. אני מקווה שארה"ב לא תחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן, כיוון שאנו מאמינים שהוא סולל את הדרך של איראן להשיג ארסנל של נשק גרעיני עם לגיטימיות בינלאומית. מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו", הצהיר נתניהו.

הוא התייחס לנושא התהליך המדיני ואמר, "הנקודה השלישית היא השלום. עלינו לעבוד יחד כדי להרחיב את הנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי ולהעמיק את הסכמי השלום שכבר יש לנו. דנו גם כיצד לשפר את חייהם של הפלסטינים, התנאים ההומניטריים בעזה, לרבות הסוגיה של החזרת החיילים הנעדרים ושני האזרחים שנמצאים שם, בנוסף לצמיחה כלכלית עבור יהודה ושומרון, תוך שיתוף פעולה והשתתפות בינלאומיים".

"באשר לשלום עצמו עם הפלסטינים, שלום רשמי, אני חושב שהנשיא ביידן צדק לחלוטין כשאמר: ׳אתם לא תשיגו שלום עד שישראל תוכר כמדינה יהודית עצמאית׳ - זהו המפתח לכך. לא יכולתי להסכים יותר עם הנשיא ביידן ולא הייתי יכול להיות שמח יותר מלקבל כאן את פניך ואת הפמליה שלך בירושלים. יש לנו עבודה רבה. יש לנו מטרות משותפות של שלום, ביטחון ושגשוג ואני מצפה לעבוד עמך על סוגיות אלה בביקור הזה ובבאים. ברוך הבא", אמר נתניהו.

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "תודה לך ולנשיא על ההצהרות החזקות שלכם נגד אנטישמיות שמתחזה לאנטי-ציונות אבל זו אנטישמיות. אתם נקטתם בעמדה אמיצה וברורה ואנו מעריכים זאת. אנשים הוגנים בכל מקום מעריכים את העמדה הזו".

שר החוץ גבי אשכנזי אמר למזכיר המדינה בלינקן: "מזכיר המדינה, אני שמח לארח אותך במשרד החוץ, בביקורך הרשמי הראשון לישראל ומצפה להמשיך בעבודה המשותפת לקידום היחסים בין מדינותינו ולשיח על שימור היציבות ובטחון האיזור כולו".

"ישראל רואה בכם, ארה"ב, בת בריתה הקרובה ביותר. השותפות בינינו הינה שותפות אסטרטגית, ביפרטיזנית המבוססת על ערכים המשותפים לשתי המדינות. אני מבקש להודות למזכיר המדינה על המשך תמיכתה הבלתי מתפשרת של ארה"ב בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה מפניי טרור. עמידתה של ארה"ב לצד ישראל, במיוחד בתקופה האחרונה, מוערכת על ידי הממשלה והעם בישראל", הוסיף אשכנזי.

על כולנו להשקיע מאמצים להחליש את החמאס ולבנות מחנה של מדינות וגורמים באזור שיקדמו חיים משותפים, ביטחון, יציבות ושגשוג כלכלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר