בפגישה רשמית

ריבלין למזכיר המדינה: פושעי המלחמה האמיתיים מסתתרים בעזה

על רקע סיום מבצע "שומר החומות" ועליית מקרי האנטישמיות בעולם, נשיא המדינה רובי ריבלין, קיים פגישת עבודה מדינית עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן (מדיני)

(צילום: עומר מירון)

על רקע סיום מבצע "שומר החומות" ועליית מקרי האנטישמיות ברחבי העולם, קיים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פגישת עבודה מדינית היום (רביעי), עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל.

בפגישתם הדגיש הנשיא כי אין לישראל בת ברית חשובה יותר מארצות הברית וכי היחסים ביו המדינות חוצי מפלגות. "אנו יודעים שאתם בני ברית איתנים ואנו מחוזקים מהידידות בנינו. מערכת היחסים הבין-מפלגתית מאפשרת לנו גם שלא להסכים מפעם לפעם".

הנשיא עמד בהרחבה על דאגתו מהאנטישמיות הגואה על רקע מבצע ״שומר החמות״ ואמר: "אנו מאוד מודאגים מהעלייה במקרי האנטישמיות, לרבות בארצות הברית, במיוחד לאחר תחילת המערכה בעזה. אנו מודים לנשיא ביידן על הבעת עמדתו החזקה והברורה בעניין זה".

הנשיא עמד בדבריו על חשיבות ההגדרה של חמאס כפושעי מלחמה ואמר: "לא ייתכן שחמאס לא מוגדר בפה מלא בפי העולם כולו כפושע מלחמה וחשוב כל כך להוביל הגדרה שכזו. בימים שבהם חיילי צה״ל, הילדים של כולנו, נדרשים לדין וחשבון בפני בית הדין הפלילי בהאג, על העולם להבין שפושעי המלחמה האמיתיים מסתתרים בעזה, מאחורי אוכלוסיה אזרחית".

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן, הודה לנשיא ואמר כי הגיע להביע סולידריות מלאה עם מדינת ישראל. בדבריו הוסיף בלינקן: "כידוע לך, הנשיא ביידן ביקש ממני להגיע לישראל השבוע כדי להביע את מחויבותנו למערכת היחסים בין המדינות, ולדון במה עלינו לעשות מול האתגרים הקיימים שציינת רק עתה".

"זהו כבוד עבורי להיות כאן איתך היום. המנהיגות יוצאת הדופן שלך באה לידי ביטוי בחיבור בין קהילות, כקול רב עוצמה המזהיר מפני הסכנות שבאנטישמיות ומספר את סיפורה של ישראל ברחבי העולם. אנו עדים להתפרצות באנטישמיות, כפי שראינו בתקריות שארעו גם בארצי רק בשבוע שעבר, מקרים שהנשיא ביידן גינה באופן ברור כתועבה. אנו יודעים שכאשר רואים עלייה מחודשת של האנטישמיות זוהי רק הסנונית הראשונה, ומקרים נוספים יבואו לאחר מכן, ואלו יופנו גם נגד קהילות אחרות", אמר מזכיר המדינה

עוד הוסיף בלינקן: "ישנה עבודה רבה לעשות כאן כדי לקדם את השלום והפיוס המיוחלים. ישנה עבודה רבה לעשות גם בעולם, אנו מודים מאוד על קולך הרם והברור בקידום המאמצים הללו", חתם.

בתום דבריו, ביקש בלינקן למסור לנשיא את הזמנת הנשיא ביידן עבורו לביקור בארה״ב בטרם יסיים את כהונתו. הנשיא נענה להזמנה וביקש מבלינקן למסור לנשיא ביידן כי יגיע לביקור בתום כהונתו בחפץ לב. ההערכה היא שריבלין יטוס בעוד כחודש לביקור בוושינגטון. אם זה ייצא לפועל, ריבלין יהיה הבכיר הישראלי הראשון שיפגוש את ביידן והמנהיג הרביעי בכל העולם, שנפגש עם הנשיא ביידן באופן אישי.

כזכור, בלינקן נפגש ביומיים האחרונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ויאיר לפיד. הפגישה עם ראש האופוזיציה (לשעבר, כי אין אופוזיציה כיום, אבל התואר "נמשך") לא תוכננה מלכתחילה, אבל בלשכת לפיד הצליחו לשכנע את האמריקנים שקיים סיכוי שתיכף הוא "בעל הבית". בנט, לעומת זאת, לא ביקש להיפגש עם מזכיר המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר