חלוקת ההיכל

הפרעות בישיבת פוניבז': בית המשפט מאיים במעצר הגר"ש מרקוביץ'

בית המשפט נתן צו זמני, להחזרת החלוקה בהיכל ישיבת פוניבז'. לאחר ש'פלג המחבלים' לא כיבדו אותו, בית המשפט הבהיר כי בהתפרעות הבאה ייתכן ורה"י יילקח למאסר (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההיכל המוזהב של ישיבת פוניבז' - בעת תגרה (צילום: ללא קרדיט)

לפני כשבועיים פסק בית המשפט, כי ההיכל המוזהב בישיבת פוניבז' יחולק לשניים, עד להכרעה סופית, ביום שני השבוע הודיעה השופטת, כי אם החלוקה לא תכובד, זה יגיע למעצרו של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ'.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', 'פלג השונאים', הגיש בקשה למתן סעד זמני, להחזיר את המצב בישיבה לקדמותו - טרום תקופת הקורונה, אך 'פלג המחבלים', התנגד להסכם החלוקה.

בדיון נוסף שנערך בימים האחרונים, אמרה השופטת כי אם 'פלג המחבלים', לא יסכימו לחלוקה של חצי - חצי היא תחלק את ההיכל לשני שליש ל'פלג השונאים' ושליש ל'פלג המחבלים'.

סרטון אלימות שהוצג בבית המשפט

לאחר דרישתה של השופטת, 'פלג המחבלים' הסכים לחלוקה, אך כפי שנטען בבית המשפט, הם לא כיבדו את צו החלוקה והפרו אותו, וכזכור, החלו במעשים אלימיים כנגד 'פלג השונאים', כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת'.

כך או כך, השופטת הבהירה ל'פלג המחבלים', כי במידה וימצאו הפרות נוספות וכן גילויי אלימות, החלוקה תיבחן מחדש ולא מן הנמנע שתדון בשאלה, האם להביא למאסר את רב הישיבה - הלוא ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ'.

סיקור המהומות בפוניבז' >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר