מתקפה חריגה

ראש הממשלה נתניהו נגד צרפת: "טענת שר החוץ – מחוצפת וכוזבת"

רה"מ תקף את שר החוץ בממשלת מקרון, על כך שאמר ש"ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד": "זו טענה מחוצפת וכוזבת שאין לה שום יסוד" • את דבריו אמר בנאום לזכר חללי אלטלנה (מדיני)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
רה"מ בנאומו, הערב (צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) מתקפה חריפה, פומבית, את ממשלת צרפת בראשות עמנואל מקרון, לאחר ששר החוץ בממשלתו, ז'אן-איב לה דריאן, אמר בריאיון בטלוויזיה כי "ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד".

נתניהו חרג מהמדיניות הרגילה, בה הנזיפות נעשות בחדרי חדרים, ותקף פומבית, בטקס לזכר חללי אלטלנה: "אני מבקש להביע מחאה חריפה על דברי שר החוץ של צרפת. טענתו מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם. מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו. הדמוקרטיה היחידה באזורנו. כך תמיד היה - וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה", תקף ראש הממשלה.

לפני מספר ימים, בתום מבצע "שומר החומות", הוציא לה דריאן את הודעתו האחרונה ביחס למדיניות ישראל, בה יחסית צידד בעמדת נתניהו, גנץ והצמרת הישראלית: "אני מברך על הפסקת פעולות האיבה מליל אמש אשר עצרה את מעגל האלימות שמחירו בחיי אדם הינו כבד עבור האוכלוסיה האזרחית.

הפסקת פעולות האיבה הזאת, ללא תנאים, וכניסתה לתוקף במיידי הינם פרי של המאמצים הדיפלומטיים המשותפים של האירופאים, האמריקאים, וכמה מדינות ערביות.

לקחנו חלק פעיל בתיאום מאמצינו הבילטרליים, בייחוד עם ארה"ב, מצרים וירדן, ותרמנו ללחצים שהביאו לתוצאה הזאת. אני מברך במיוחד על התפקיד המרכזי של מצרים שאיפשרה לכלי הנשק לידום. הפסקת פעולות האיבה, כפי שאמרנו בפומבי, וכל המהלכים הדיפלומטיים של הימים האחרונים, היא בראש סדר העדיפויות על מנת להגן על האוכלוסיה האזרחית ולהימנע מהחמרת והרחבת הסכסוך".

שר החוץ של צרפת הדגיש גם אז את קו מדינתו, הדוגלת בשתי מדינות לשני עמים כפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "הפסקת הלחימה שנכנסה עתה לתוקף צריכה להתרחב באמצעות הסכמים בני קיימא.

היא צריכה לאפשר התארגנות הומניטרית מחודשת שתענה על הצרכים של האוכלוסיה ובייחוד בעזה. צריך שהיא תלווה בהרגעת המתחים בכלל השטחים הפלסטיניים ובישראל.

לבסוף, ההסלמה של הימים האחרונים מדגישה את הצורך בהתנעה מחדש של תהליך פוליטי בין הצדדים בתמיכת בינלאומית נחוצה, שבלעדיה אנחנו יודעים שמעגל האלימות יחזור על עצמו. צרפת נחושה לקחת חלק מלא במאמצים אלה יחד עם שותפיה הבינלאומי".

בצרפת מתרחשים אירועי אנטישמיות רבים, בתקופות גאות ושפל, ומפילוח של השיח האנטי-ישראלי ברשת בתקופת המערכה בעזה לפי שפות, עולה כי אחרי אנגלית וערבית - צרפתית היא השפה המובילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר