"פחות מ-2008"

האם התחזית מומשה והבנקים הפסידו בשנת הקורונה?

כל התחזיות ניבאו כי הבנקים יציגו הפסדים ניכרים לאחר שנת הקורונה, אך ניתוח חדש מלמד, כי הבנקים הפסידו הרבה פחות ממה שהייתה התחזית ופחות מהמשבר ב-2008 (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
מתוך הווידאו (צילום: חדשות הערב כאן 11)

דו"ח המפקח על הבנקים שפורסם היום (רביעי) עולה כי הבנקים בישראל במצב בסדר גמור, שורת הרווח של הבנקים בשנת 2020, הייתה נמוכה יותר משנה קודמת, אך עדיין מדובר ברווח גדול.

התחזיות של הבנקים היו קשות, והיה צפי לירידה חדה ברווח הבנקים בארץ וכן בכל רחבי העולם, בשנת 2020, הרוויחו הבנקים כשבעה מיליארד שקלים, לשם השוואה, בשנת 2019 הרוויחו חמשת הבנקים הגדולים כעשרה מיליארד שקלים לשנה.

מדובר ברווח עצום, הפרשן הכלכלי של 'כאן' שאול אמסטרדמסקי מסביר איך זה קרה, בשנת הקורונה הבנקים חילקו פחות הלוואות, בשל החשש שהם יפסידו הרבה כסף, על הלוואת שאנשים לא יוכלו להחזיר בגלל המשבר הכלכלי.

אך כמה חודשים כשנכנסנו לתוך הקורונה, הסתבר שהציבור הישראלי הסתגל למצב החדש והצליח לעמוד בהתחייבויות וההלוואות שנתן, בין היתר ככל הנראה, לאחר שהוציא את הכסף מהבורסה והפיקדונות מהבנקים.

עוד מתברר, כי בתקופת הקורונה היה חלק ניכר מהציבור הישראלי שבזבז פחות כסף - בשל הישיבה בבית, ואף היו כאלו שהצליחו לחסוך כסף.

כך או כך, מתברר ששנת הקורונה הייתה הרבה פחות נוראית ממה שהיה במשבר של שנת 2008, צריך לדעת, כי זו בשורה טובה שהבנקים לא הפסידו הרבה, כי הרווח שלהם מעיד על כך שהמשק מצליח להתאושש.

צפו בדיווח המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר