הנגיף נוצר במעבדה?

ביידן הנחה את המודיעין: ודאו מהיכן פרצה הקורונה

נשיא ארה"ב בחר ללכת בדרך קודמו והורה לברר תוך שלושה חודשים האם מוצא הנגיף הוא ממעבדה בסין • נמתחה ביקורת על ארגון הבריאות העולמי, בטענה שלא בדק כשורה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הנחה את בכירי המודיעין האמריקניים להכפיל את מאמציהם בניסיון לוודא מהיכן החלה התפשטות נגיף הקורונה לעולם כולו, בשלהי 2019. על פי הדיוווח ברשתות תקשורת בארצות הברית, ביידן דורש לקבל דו"ח מסכם תוך שלושה חודשים.

כזכור, נשיא ארצות הברית הקודם, דונלד טראמפ, האשים בפומבי את סין פעמים רבות בהפצת הנגיף, ואף כינה את הקורונה "הנגיף הסיני". כבר בימי ממשלו, כשמזכיר המדינה היה מייק פומפאו, דלף לרשת AP מסמך מסווג של קהילת המודיעין האמריקנית, שמאשימה את סין בהסתרת מידע רפואי על התפשטות הנגיף ואי הפצתו עם עולם הרפואה כולו – ובכך אפשרה לנגיף להתפשט למימדיו האדירים.

אחד מהממצאים שהובילו את ביידן לדרוש דו"ח מסכם וסופי הוא נתון לפיו כמה חוקרי וירוסים (וירולוגים) בעיר ווהאן בסין, שם החלה התפשטות הקורונה, חלו בנגיף כבר בנובמבר 2019 ונאלצו להתאשפז בבית חולים.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי סופג ביקורת רבה מצד מדינות מרכזיות בעולם, בהן ארצות הברית ובריטניה, על כך שהמחקר שביצע באשר להפצת הנגיף לא היה מספק, דבר שהוביל לפרסום דו"ח רשמי שאומר שהסיכוי להיווצרות הנגיף במעבדה בסין הוא "נמוך ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר