סערת ועדת החקירה

זעקת הבן היתום מאסון מירון • צפו בריאיון

הרגעים שחיפש את אבא בהר מירון; הרגע שנודע למשפחה שהרב אריאל צדיק ז"ל נהרג באסון; האמונה והדרישה לוועדת חקירה ממלכתית • מנדי צדיק בריאיון לישי כהן • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

חודש לאחר אסון מירון הנורה, אסון שהביא למותם של 45 מבני הציבור החרדי, והסערה סביב איזו ועדה תחקור את האסון נמשכת. מנדי צדיק, בנו של הרב אריאל צדיק ז"ל, שנהרג באסון, התארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' וסיפר על הרגעים הקשים מליל ל"ג בעומר והסביר מדוע המשפחה דורשת ועדת חקירה ממלכתית. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"אנחנו חד משמעית פועלים בעניין ואנחנו מאוד מאוד מקווים שככה יהיה. אנחנו נעשה הכל, אמרנו את זה גם אז. אנחנו אומרים את זה, ואנחנו נגיד את זה תמיד, שאנחנו נעשה הכל הכל הכל כדי שחקר האמת ומיצוי הדין עם כל אלו שאחראים...".

צדיק הדגיש: "אנחנו לא מעוניינים בעריפת ראשים עם אנשים ספציפיים, אנחנו רוצים שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם. אנחנו נפעל בעז"ה במישור הגשמי ובמישור הרוחני, לעילוי נשמת ולזכות כל הקודשים האלה, לעילוי נשמת ולזכר כל הקדושים האלה. במיוחד לאבא ז"ל, אבל בד בבד בנושא הזה של החקירה אנחנו נעשה הכל כדי שחקר האמת יהיה וכל מה שמגיע למשפחות יגיע בצורה הכי...".

הפוליטיקאים החרדים מדברים אתכם בשבוע האחרון כשכולם עסוקים בנשוא של ועדת חקירה?

"האמת שלא, וזה מאוד מאוד כואב, וזה מעציב מאוד. כי אתה שומע דיבורים בשבעה מגיעים ומדברים ומספרים כל מיני דברים והם כביכול בצד שלך, והם רוצים את הטובה שלך אבל איפה זה? עכשיו זה מבחן האמת. דווקא כשמגיעים לרגע האמת, האמיתי, בא נראה אתכם זה פשוט לא נורמלי. אם אלה שבאו ותמכו, אלו שאמורים לייצג אותנו שם, בכנסת או בכל מקום אחר, ששם צריכים להביא את הדברים. הם צריכים לייצג אותנו. והם הראשונים שאמורים לעשות את הדבר הזה- לדרוש ועדת חקירה ממלכתית חד משמעית.

מנדי צדיק בריאיון לישי כהן

"בלי ניסיונות טיוח, ויש ניסיונות טיוח. אני בטוח שיש חברה שפועלים לדאוג לכבוד או לכיסא שלהם מה שנקרא וזה איך אומרים מסלף דברי צדיקים ומעוור את עיניהם. אז אין מה לעשות אנחנו צריכים לפעול לדבר הזה, ואנחנו מבקשים מאלה שכביכול מייצגים אותנו במקום הזה שיפעלו בעניין, חד משמעית".

אני רוצה עוד שאלה אחת בנושא, אנחנו רואים השבוע שמי שקידמו ועדת חקירה ממלכתית היו דווקא אנשי יש עתיד, איתם היו לכם שיחות?

"האמת שלא, אני באופן אישי לא, אני יודע שיש מגעים בין המשפחות ל...".

אתה הופתעת שזה הגיע דווקא מהם?

"האמת שכן, יש פה איזה משוה אנושי חד משמעי אני תומך בזה כן, אבל יותר מעציב אותי שהצד, שהוא כביכול אמור לייצג אותנו, לא רואים אותו. לא רואים אותו פועל בעניין".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר