"מנגנים בכיכר"

בואו ללמוד לנגן את הלהיט "סיבת הסיבות"

איש התווים המוביל במוזיקה היהודית, אברימי גורארי, מלמד אתכם לנגן את הלהיט של הזמר והיוצר ישי ריבו - "סיבת הסיבות", הלהיט שמעורר אצלו רגשות אישיים (מגזין מוזיקה)

אברימי גורארי | כיכר השבת |
(צילום: דוד אוריאן)

המעבד וכותב התווים המוביל בעולם המוזיקה היהודית, אברימי גורארי, בפינתו השבועית ב'כיכר השבת' - 'מנגנים בכיכר', בה מתפרסם מידי שבוע תווים של שירים חדשים או ישנים כדי שתוכלו לנגן בבית, ברמה הגבוהה ביותר.

גורארי, כותב במשך שנים תווים לתזמורות ולעיבודים עם מיטב המעבדים והיוצרים במוזיקה היהודית, והוא גם אחראי לעיבודים רבים במוזיקה החסידית, כולל שניים מאלבומיו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

השבוע נבחר שירו של הזמר והיוצר ישי ריבו "סיבת הסיבות" שהפך ללהיט של ממש ומושמע בכל כלי התקשורת.

אברימי גורארי: "בתחילת התפרצות נגיף הקורונה, ישי ריבו כתב את "כתר מלוכה", בו הוא ביטא בצורה מבריקה את אירועי השנה האחרונה. שנה לאחר מכן הוא הוציא את השיר החדש שלו "סיבת הסיבות", שיר תפילה חיובי ומלא תקווה בו הוא רומז על היציאה מהנגיף והחזרה אל הנורמליות, תוך תפילה להכלה של האחר ובקשה לאחדות.

ריבו כותב על אמונה, הבנה, והחשוב ביותר - "סיבת הסיבות" היא למעשה ההשגחה הפרטית שהקב"ה יש לו על כל בריה ובריה.

בעבורי, השיר הזה הוא תזכורת מיוחדת, כאילו הוראה, אחרי האסון הפרטי שחוויתי (אובדן ביתי היקרה), במהלך שנת הקורונה, שאני צריך לעבוד על האמונה שלי. לזכור את ההבנה שלפעמים אנו לא מבינים את "סיבת הסיבות", שהכל ממנו. אך כיהודים שמחויבים ליהדותם, אנו נהנים לעשות בדיוק את זה - להאמין ולקבל. להיכנע. זו דרך היהדות שאנו מחויבים לצעוד בה - "עילת העילות, סיבת הסיבות, נורא תהילות ורק לך נאה להודות".

להורדת גרסה להדפסה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר