שבוע ל"שומר החומות"

אביב כוכבי: "חמאס החריב את רצועת עזה"

הרמטכ"ל נאם בטקס סיום ביה"ס למלחמה, שבוע למערכה מול חמאס בעזה ושעות לאחר שכהונתו הוארכה בשנה: "הפתענו את האויב והוצאנו אותו משיווי המשקל שלו" (ביטחון)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם היום (חמישי), בטקס סיום קורס בית הספר למלחמה, לחיילים שהפכו למפקדים.

כוכבי ביקש מהמפקדים להבין את תורת המלחמה, כדי לחסל להבא את האויב בפעולה מהירה יותר, ופנה להתייחס לפעולות צה"ל במשך 11 ימי מבצע "שומר החומות":

"חמאס הפר את השקט וירה על בירת ישראל", אמר כוכבי, "הוא אמנם נקט בצעד הראשון, אך שעות לאחר מכן כבר הסתבר לו שטעה. צה"ל נטל את היוזמה והפתיע את האויב פעם אחר פעם בסדרת מהלומות שהוציאו אותו משיווי המשקל שלו ושללו ממנו יכולות ונכסים משמעותיים".

הרמטכ"ל אמר, כי תקיפות צה"ל חוללו הרס ברצועה - והאחריות להרס היא של חמאס: "חמאס אמנם יזם את הירי, אך מייד הפך למגיב ונרדף. מאזן ההישגים הסתיים ביתרון מובהק לצה"ל, וחמאס סיים את המבצע כמחריב רצועת עזה. המבצע המחיש את יכולות צה"ל וחשף יכולות לחימה חדשות, אך אנו דורשים מעצמנו שיפור, למידה והפקת לקחים בכל נושא ובכל תחום".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (חמישי) לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על כוונתו להביא לממשלה את הארכת כהונתו לשנה רביעית, חצי שנה קודם תום כהונתו הרשמית. גנץ עדכן בנושא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ההחלטה טעונה את אישור שרי הממשלה, והיא תעלה בישיבתה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר