בקריצה

על ימין שהוא שמאל // ח' רציני

בעקבות פניותיו החוזרות של מנהיג גוש הריפוי ששוחח עם יו"ר מפלגת האיחוי, שהתייעץ עם מנכ"לית פורום "די. נמאסת. מספיק." החלטתי לחצות את השורות // ח' רציני קורץ על אידיאולוגיה וכסאולוגיה (סאטירה)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

גם אם תתנו מלא ביתכם כסף וזהב לחבר הכנסת הוותיק אורן טוב לי ממפלגת 'ימין הכי הכי', לא תצליחו לשכנע אותו לזוז מעמדותיו העקביות והמנומקות. שלא לומר את המילה אשר איננה טהורה "לערוק" ח"ו.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

אורן טוב לי הוא אדם ערכי. מוסרי. רהוט. מחונך. עניו וגבוה. המעלות הכלילות הללו ועוד רבות אחרות שאי אפשר לפורטם הם הם הגורמות לו להיות מבוקש היסטרי בראיונות, ולהציג בגאווה את משנתו הימנית וחומשו המדיני.

לא לחינם הפך במהירות אורן המוכשר לדוברה הלא רשמי של מפלגת ימין הכי הכי ושל הגוש הדביק כולו.

חברי המפלגה קינאו בו בקנאת סופרים, אורן לא היה זקוק לדף מסרים, להוראות מגבוה או לטלפרומטר. וגם הצעות מרחיקות לכת כמו רוטציה בראשות הממשלה, יו"ר האופוזיציה החליפי וסגן ממלא מקום מזכירת הכנסת לא הוזיזו שערה אחת מקרחתו הבוהקת.

כעת בוודאי תבינו טוב יותר את התדהמה וההלם שנפלו על הכתבים במסיבת העיתונאים הדרמטית, נאומו המהוקצע וחוצב הלהבות הותיר פיות רבים פעורים לאורך שעות. נאום ששודר שוב ושוב בשידור חי ומת, בהילוך איטי ישר והפוך, ותורגם לשפות רבות כולל עברית.

ח"כ אורן הצהיר אל מול המיקרופונים הרגישים שהוא פורש מ"ימין הכי הכי" ועובר מרגע זה להנהיג את מפלגת "שמאל דוחה", גם את כסאו במליאה העביר לצד שמאל, ואף הודיע כי מעתה יחל לכתוב ביד שמאל.

שמאל שמאל. לא מרכז ולא חיקוי, עד הקצה ממש. כולל להפוך את בני המיעוטים לרבים. לפנק אותם ברובי מים ופצמרי"ם, ולהפגין מידי ערב עם כאפייה בכניסה ללוד, רמלה, עכו יפו בלפור וכרם שלום.

ויש גם נימוק. מלא. האזינו וחוו דעתכם אם יש צדק בדבריו. אני חושב שהבנתי.

אבל לא ממש בטוח.

"אזרחי ישראל וישמעאל. בוחריי הנלהבים ועוקביי המסוחררים.

אני עומד בפניכם נרגש מתמיד, ושמח לבשר לכם שבעקבות פניותיו החוזרות ונשנות של מנהיג גוש הריפוי ששוחח עם יו"ר מפלגת האיחוי, לאחר שהתייעץ עם מנכלי"ת פורום "די. נמאסת. מספיק" (ע"ר) שהצטרפה לסופר א. ג. בניהו עפרון מחבר רב המכר 'מתנחלים ונמלים' – החלטתי לחצות את השורות, לעבור את הקווים, ולצעוד בראש מורם ובנפש חפיצה לעבר לשכתי החדשה בצידה השמאלי של צפון תל אביב.

יחד עם זאת, הדגיש אורן, איני מוותר על אף אחת מדעותיי הניציות, לא זו בלבד שאיני הופך להיות "שמאלן", ההיפך הוא הנכון אני הוא הימני המקורי וההיסטורי ממשיך דרכו של ז'בוטינסקי, בגין ואישיותו המפוצלת והימנית של אריק שרון.

"נחרדתי לשמוע", הרים אורן את קולו והבהיל את העיתונאים. "שהוציאו מהקשרם דברים שאמרתי ביום בו ערקתי ממפלגת המרכז 'מרכזית' למפלגת הימין המתונה 'טיפה ימינה' כאילו התבטאתי בעד החלת ריבונות בשכונת גרין פארק בקרית ספר והפיכתה של בני ברק לעיר ללא מוצא.

ההיפך!! אני תמיד הייתי וכזה נשארתי, חסיד גדול של חילופי שטחים תמורת מנהרות, ומסירת מזרח ירושלים לתלמידי הר המור.

גם כשנבחרתי מטעם מפלגת 'ימין אמיתי' בשיריון גבוה במפלגת השלטון 'רב שבענו' נותרתי מפגין נלהב בכל צומת פקוקה בשטחים, והזעתי וצעקתי עד שגרוני ניחר בעד בן גביר לנשיאות".

העיתונאים החלו להראות סימני שיעמום כמו פיהוק קולני ושיעול טורדני. אך ציפו ללב העניין בסקרנות.

"רבותי!" המשיך בפאתוס ח"כ אורן. "היעלה על הדעת שחבר הכנסת הקיצוני עופר גגון שתמך בזמנו בחוק 'וירישתם אותה' ונמנע באופן תמוה בחוק 'ותקיא הארץ' – חוק המתנגד להסדיר סוף סוף את פחוניהם של הזוגות הצעירים הבדואים. הוא יטיף לי מוסר??? איך אומרים?...טול קורה מבין עיניך ותיזהר ממסמרים"!.

אורן לגם מכוס מים קרים והמשיך להתחמם.

"בשבועות האחרונים ובייתר שאת לאחר תוצאות התיקו בבחירות. איני נותן תנומה לעיניי בין 2 ל-4 כשאני חושב על תושבי עזה האומללים ששרויים בין ראשון לשישי בעלטה ובמחסור חמור במים בין הבוקר לערב.

ליבי יוצא כשאני שומע על לינצים קבועים שעורכים פורעים יהודים בערבים אצילים ותמימים, שכל חטאם היה שחייכו בנימוס ועשו שלום. ככה עם היד". (מדגים למצלמות).

"מה הוא רוצה?? הבחור לא שפוי". לחש עיתונאי וותיק לעיתונאית עם תיק.

"ולכן. בעקבות הדברים שאמרתי ולא הבנתם, ועוד כאלו שלא אמרתי כי גם אני לא הבנתי. נעניתי לקריאתו הנרגשת של יו"ר האופוזיציה ומחזיק המנדט להרקבת הממשלה והחלטתי להצטרף לפטריוטים שהקימו ובנו ת'מדינה וכעת באים רק קצת לשפץ. ולכהן בענווה בראשות הממשלה ברוטציה של שבועיים ולאחמ"כ להחזיק בביישנות בתואר ראש הממשלה לשעבר.

אבל הכי הכי חשוב. שגם בתפקידי החדש לא אוותר על עקרונותיי, ולא אתבייש בדעותיי הימניות ובחוקים שהעברתי לאורך השנים!".

"כמו מה למשל?" העז עיתונאי נמוך וחצוף.

"ס'תומרת", חידד כתב נוסף, "איך זה מתיישב עם הנאום והעריקה.."?

העוזר המסור נכנס לחדר כרוח סערה והגיש לאורן דף ממו קטן. הוא עיין בכיווץ גבות ונדהם.

"טוב, חברים. עשו לי תרגיל לא נעים. אין קואליציה. שלושה ערקו עכשיו ל'ימין סופני'. אני חוזר ל"ימין הכי הכי'. - הוא אשר אמרתי לפני רגע לא אשנה לעולם את דעותיי!".

סיים אורן ויצא מהדלת השמאלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר