מגיבים לכתב האישום

החרדים והציונות הדתית בגיבוי לליצמן: "החלטה הזויה"

מש"ס ועד הציונות הדתית, כשבאמצע כמובן יהדות התורה: השר ליצמן זוכה לגיבוי נרחב מהסיעות הדתיות בכנסת, לאחר החלטת היועמ"ש להגיש נגדו ככל הנראה כתב אישום (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליצמן ומנדלבליט. ארכיון (באדיבות המצלם)

שלוש המפלגות הדתיות בכנסת, יהדות התורה וש"ס החרדיות, ו'הציונות הדתית', מעניקות הערב (חמישי) גיבוי מוחלט לשר יעקב ליצמן, אחרי ההודעה על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום, בעבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.

כזכור, פרקליטות מחוז ירושלים פרסמה מוקדם יותר היום, כי בכפוף לשימוע, צפוי ליצמן לעמוד בפני כתב אישום, בגין התנהלות בפרשת מלכה לייפר ופרשת המסעדה.

על כך הגיב תחילה יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני: "אני מאמין בצדקת דרכו של ליצמן ובפעילותו למען הציבור, לכלל ולפרט, ומקווה ומתפלל שהצדק ייצא לאור במהרה". דברים דומים אמרו גם עמיתיו הח"כים מקלב וטסלר.

סגן השר מאיר פרוש אמר אף הוא: "חז"ל לימדו אותנו, כי 'שלוחי מצוה אינם ניזוקים'. אני מאמין שליצמן ייצא זכאי לחלוטין וכל הטענות יופרכו בהליך השימוע, וחלילה הוא לא יינזק מזה".

ההודעה הבאה היתה מטעם מפלגת ש"ס, ובה נכתב: "התנועה מחזקת את ידיו של השר יעקב ליצמן, שליח ציבור נאמן ומסור, שפועל במשך עשרות שנים במסירות נפש למען הציבור בכל התפקידים שבהם כיהן. דלתו ודלת עובדי לשכתו המסורים, פתוחה במשך שנים לכל מבקשי העזרה מכל גווני האוכלוסייה".

"ליצמן טיפל באלפי פניות מבוקר עד לילה, וסייע להצלת חיי אנשים רבים מכל המגזרים. אנו סמוכים ובטוחים שבשימוע יוסרו החשדות שנותרו, והוא ימשיך לפעול למען כלל הציבור גם בשנים הבאות", הוסיפו בש"ס.

'פרשת המסעדה': התחקיר שהוביל לאחד מהאישומים (באדיבות 'המקור', ערוץ 13)

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ בטוויטר הודעה ארוכה ומנומקת. "‏קראתי את הודעתו של מנדלבליט על כוונתו להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירה של הפרת אמונים, והיא מביכה, חמורה ומקוממת", תקף תחילה.

סמוטריץ' הוסיף ושיבח: "ליצמן ידוע כמי שמטפל באלפי פניות ציבור במסירות, ומסייע לכל פונה. אישית העברתי דרך לשכתו מאות פניות לאורך השנים ובכולן הוא עשה כל שביכולתו כדי לסייע, כשמעולם הוא לא שאל ‏ולא ידע את זהות הפונה או השתייכותו. בדרך כלל מדובר בבעיות בירוקרטיה, סחבת, אטימות, שיקול דעת לקוי, או נפילה בין הכיסאות (רעות חולות שהבירוקרטיה הישראלית למרבה הצער מלאה בהן), והוא תמיד ניסה ובהמון פעמים הצליח לפתור בעיות ולסייע, ופעמים רבות להציל חיים ממש".

"‏הניסיון לטעון, נורמטיבית", עבר יו"ר הציונות הדתית לפן המשפטי, "שכשנבחר ציבור פונה לפקידים הכפופים לו במטרה לשנות את החלטתם או פעולותיהם, כשהוא, כממונה עליהם, סבור שהם טעו, עולה כדי הפרת אמונים ועבירה פלילית - הוא הזוי ומקומם, ויש לדחות אותו בשאט נפש. זה המשך ניסיונות ההפחדה של המערכת המשפטית את נבחרי הציבור וההשתלטות שלהם על תהליכי קבלת ההחלטות".

לדבריו, "‏זו אינה הפרת אמונים, זו שמירת אמונים של נבחר הציבור לציבור. אני מבקש לחזק את ידיו של השר ליצמן, ולהודות לו בשם אלפי, ואולי עשרות אלפי, מי שנעזרו וממשיכים להיעזר במסירותו למען הציבור לאורך השנים".

"על רקע התנהלות היועמ"ש, לא יהיה מנוס מלהסדיר גם את זה בחקיקה, בכדי לשמור על עצמאותם ויכולתם של נבחרי הציבור לממש את תפקידם ללא מורא".

"לא בשולי הדברים, למקרא תיאור העובדות המיוחסות לשר ליצמן בהודעת היועץ, אי אפשר שלא להיזכר בניסיונן של הפרקליטות הבכירות דינה זילבר ואורית קורן להשפיע על תצהירו של ד"ר חן קוגל לבית הדין לעבודה, בעניינה של דר' מאיה פורמן - ניסיון חמור בהרבה להדיח עד ולשבש הליכי משפט במסירת תצהיר כוזב - אז נמנעו בפרקליטות מלחקור או להגיש כתב אישום נגד זילבר וקורן. שוב אנו פוגשים סטנדרט כפול ומקומם בהתנהלותו של מנדלבליט. אני קורא ליועץ להתעשת ולחזור בו מכוונתו לאלתר", חתם סמוטריץ'.

ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר: "היום התבדו מכתימי השר הרב יעקב ליצמן, כאשר עלילת השוחד הוסרה לגמרי והוא נמצא זכאי בנקיון כפיו. העיסוק בפניות הציבור הוא תפקידם העיקרי של שליחי הציבור החרדי, לסייע להתיר את הסבך הבירוקרטי של פקידי מדינת ישראל השוללים את זכויות האדם החרדי ומפלים אותו לרעה בכל פינה".

"כתב אישום בכפוף לשימוע, בעוון עזרה לפניות הציבור, הוא אות כבוד עבור הרב ליצמן. אני בטוח שאחרי השימוע הוא יימצא זכאי מכל הסעיפים וימשיך לעמוד לימין הציבור לאורך שנים טובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר