היום שאחרי נתניהו

כ"ץ וברקת נערכים לקרב על ראשות הליכוד

ממשלת השינוי טרם הושבעה, אבל במפלגת השלטון ארוכת השנים נערכים כבר ליום שאחרי • ניר ברקת יוזם מפגש פעילים גדול, השר ישראל כ"ץ לא נשאר בשקט (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ארבעה מנהיגים בלבד היו למפלגת הליכוד רבת השנים: מנחם בגין, יצחק שמיר, אריאל שרון ובנימין נתניהו. עם כולם הייתה המפלגה גם באופוזיציה, ובכולם התחוללו קרבות אימתניים על היורש.

בנימין נתניהו יושב בכסא ראש הממשלה 12 שנים ברציפות, והמועמד האחרון שהתמודד מולו בבחירות המקדימות לראשות המפלגה, גדעון סער, הובס.

למרות זאת, בשטח הליכודי יש פעילים המדברים על כך שנתניהו כבר פוגע במפלגה יותר משמסייע לה, בשל כתב האישום בעל שלושת הסעיפים נגדו, והמתחרים על הכתר כבר נערכים ליום שאחריו.

ח"כ ניר ברקת, שטרם כיהן בתפקיד שר בממשלות הליכוד אך רואה בעצמו מחליפו הראוי של בנימין נתניהו בראשות הממשלה, פרסם אמש (חמישי) לפעילי הליכוד כרזה הקוראת להם לבוא לכנס שיקיים בעוד שבועיים, אותו הוא מכנה "הצגת החזון שלי למדינת ישראל חזקה ומתקדמת".

התגובה לא איחרה לבוא, ע"י מי שרואה בעצמו ראש הממשלה הבא מטעם הליכוד: שר האוצר ישראל כ"ץ. בהודעה שפרסם הבוקר (שישי) לפעילי המפלגה כתב כ"ץ: "הכנס שעורך ניר ברקת על 'חזונו לניהול המדינה', מול המאמצים שמקיים כעת רה"מ בנימין נתניהו להקים ממשלת ליכוד, היא פעולה מוטעית ומיותרת. מעולם בתולדות הליכוד, על שורותיו אני נמנה עשרות שנים, לא היתה פעולה חתרנית מסוג זה נגד ראש ממשלה מכהן".

"הליכוד היא תנועה דמוקרטית ויש בה דרכים מקובלות להתמודד על ההנהגה. הכל בבוא העת ולפי הכללים המקובלים. כאשר תהיה התמודדות על הנהגת התנועה וראשות הממשלה יוכל ח"כ ברקת להציג את חזונו ואת מכלול מעשיו עד כה ברמה הלאומית", הדגיש כ"ץ - והבהיר שוב כי גם הוא יתחרה: "כפי שהודעתי בעבר בכוונתי להתייצב בהתמודדות זו עם מכלול פעילותיי ותפקידיי הממלכתיים ועם ניסיוני ויכולותי להוביל את מדינת ישראל, וחברי הליכוד ידרשו להכריע.
לא כעת ולא בדרך הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר