לקראת ממשלה?

יש עתיד והעבודה חתמו על הסכם; הרפורמי - שר התפוצות

יאיר לפיד ומרב מיכאלי הגיעו לסיכומים וחתמו, לקראת השבוע הבא בו יסתיים המנדט שקיבל להרכבת ממשלה • העבודה תקבל שלושה תיקים, בהם התפוצות לח"כ הרפורמי • כל הפרטים (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מיכאלי ולפיד; באמצע - ליברמן; ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

צוותי המו"מ של מפלגת 'יש עתיד' ומפלגת 'העבודה' הגיעו היום (שישי) לסיכומים קואליציוניים, לקראת תום המנדט של יאיר לפיד ביום רביעי בשבוע הבא והלחץ הצפוי על נפתלי בנט ו'ימינה' לחבור לממשלה.

ע"פ ההסכם, העבודה תקבל שלושה תיקים במפתח של שר אחד על כל שני חברי כנסת: יו"ר המפלגה מרב מיכאלי תהיה שרת התחבורה, ח"כ עמר בר לב יהיה השר לביטחון הפנים וח"כ גלעד קריב, הרפורמי, צפוי להתמנות לשר התפוצות, כאשר במשרד זה יוקם "האגף ליהדות מתחדשת", היהדות הרפורמית - וזאת במידה ויגבר על רצונה של ח"כ אמילי מואטי לקבל את התפקיד.

מינוי קריב לתפקיד שר בממשלה, ועוד לשר האחראי על הקשרים בין ישראל ליהודי העולם, יהיה מכה משמעותית לחברה החרדית ולנציגיה בכנסת, שרובם כלל לא פונה אליו במסדרונות המשכן, ולכאורה אף עלול לסכן את הצביון היהודי של המדינה.

אחד מסעיפי ההסכם מעגן את חברותה של מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים, לקראת שנים דרמטיות של מינויי שופטים בכל בתי המשפט, בהם ארבעה בבית המשפט העליון. סעיף זה מבטיח רוב שמאלי בוועדה - אבל היה תנאי של העבודה להמשך הדיונים. הסיבה לכך הייתה שדרישתה הבסיסית של מיכאלי הייתה להיות שרת המשפטים - אך תפקיד זה שמור ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער.

במסגרת ההסכם, הגיעו שתי המפלגות לסיכום על שורת פתרונות כלכליים-חברתיים, בהם גם נושאים בתחבורה, עליהם כאמור תהיה אמונה שרת התחבורה בממשלת השינוי, מרב מיכאלי. "יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי, פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקיה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית".

ליש עתיד נותרה מפלגה אחת בגוש השמאל לחתום איתה על הסכם, וזו כחול לבן. מירב הסעיפים סגורים, כולל חלוקת התיקים (גנץ יקבל ארבעה על שמונה ח"כים, על אותו המפתח) - אך גנץ, שר המשפטים הנוכחי, דורש כעת זכות וטו בעניינים משפטיים, עניין שמעכב.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה כי "די לעיין בהסכם הקואליציוני בין מפלגות השמאל העבודה ויש עתיד ובסיכומים ביניהם על הועדה למינוי שופטים כדי להבין את התמונה הברורה: הרפורמה הנדרשת במערכת המשפט לעולם לא תצא לפועל בממשלה שכזאת אלא בדיוק ההפך: הנצחתה של ההגמוניה השלטת תימשך.

"בנט וסער, עדיין לא מאוחר. חזרו הביתה לימין ונוכל להוציא לפועל את הרפורמה שהתחייבתם לבוחרים שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר