לקראת ממשלת שמאל?

לחץ בגוש הימין: בנט הסכים לממשלת השינוי עם יאיר לפיד

במהלך השבת דווח, כי נפתלי בנט הסכים לקדם מגעים להשבעת ממשלת השינוי כבר השבוע - הוא צפוי להודיע על החלטתו הסופית - הערב או מחר • ההשבעה אמורה להתקיים בשני הבא (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד ובנט. ארכיון (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

לקראת שבוע פוליטי דרמטי: יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע כי הי הוא מסכים להתקדם לכיוון ממשלת השינוי ולהיות ראש הממשלה הראשון ברוטציה, כך על פי הדיווח ב'חדשות 12', בגוש הימין כבר משוכנעים - במהלך השבוע תושבע ממשלת גוש השינוי, בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

על פי הדיווח, בנט נתן הסכמתו ללפיד להקמת הממשלה והוא צפוי להודיע על כך באופן רשמי - הערב (מוצ"ש) או מחר: "אני מתכוון ללכת איתך במגעים להקמת הממשלה בראשות שנינו", אמר בנט ללפיד.

סיעת ימינה תתכנס מחר בשעה 10:00 ברעננה, במהלכה יעדכן יו"ר ימינה, נפתלי בנט, את חברי הסיעה בהתפתחויות הימים האחרונים. הישיבה תהיה סגורה לתקשורת.

השבעת הממשלה החדשה אמורה להתקיים ביום שני הבא, כאשר על פי הדיווחים, אילת שקד עדיין רוצה לתת צ'אנס לממשלת ימין.

ממפלגת יש עתיד נמסר: "המנדט אצלנו עד יום רביעי בחצות ואנחנו נעשה כל מאמץ להקים ממשלת אחדות".

במקביל, בניסיון אחרון לשכנע את בנט למנוע ממשלה בה חברות העבודה ומרצ, רה"מ בנימין נתניהו הצהיר כי "מפלגתו הסכימה לוויתורים תקדימיים, אך ימינה סירבה לחתום כי היא דוהרת לממשלת שמאל". נתניהו פרסם ברשתות החברתיות קריאה אותה כינה "אזעקת אמת": "בנט ושקד - הבטחתם לא ללכת עם השמאל ולא ללכת עם לפיד. יש לכם זמן להתעשת - תתעשתו!".

יו"ר ש"ס אריה דרעי האשים גם הוא את יו"ר ימינה בחבירה לשמאל, ורמז: אם בנט יחזור לימין, גדעון סער ותקווה חדשה יבואו מייד. "קריאה אחרונה לנפתלי בנט", כתב דרעי לפני כניסת השבת, "אם ימינה תחתום על הסכם עם הליכוד, תוקם מיידית ממשלת ימין בת 65 חברים. אתה יודע זאת".

דבריו של נתניהו ביום שישי האחרון (דוברות)

שעה קלה אחר כך, דקות לפני כניסת השבת, ובליכוד העלו הילוך במתקפה נגד נפתלי בנט: "יש עוד מי שמאמין שבנט לא דוהר לשמאל? אנשי הימין, תתעוררו!", כתבה מפלגתו של נתניהו בפייסבוק. "בנט ברח מסיכום משותף שהושג עם הליכוד להקמת ממשלת ימין, והוא רץ לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת. הם מתכוונים להודיע על כך ביממה הקרובה ולהשביע את ממשלת השמאל בשבוע הבא".

"ההונאה היא בלתי נתפסת: זו לא רק הפרה בוטה של כל ההבטחות של בנט מלפני כמה שבועות, אלא גם מלפני כמה ימים, כשבנט אמר במהלך הלחימה נגד החמאס שממשלת שמאל ירדה מהפרק. מה נשתנה? כלום! בנט ברח לשמאל ו'ימינה' הפכה ל'שמאלה'", האשימה הליכוד.

עוד קודם לכן דווח כי בניסיון אחרון להרכיב ממשלת ימין, הציע בנימין נתניהו ליריבו הגדול, גדעון סער שפרש ממפלגתו, את התפקיד הראשון כראש ממשלה ברוטציה עם הגבלת כהונה, שתבטיח שזו הכהונה האחרונה של נתניהו בפוליטיקה הישראלית. בתקווה חדשה דחו את ההצעה על הסף, וטענו כי מדובר ב"ניסיון נוסף לפרק את גוש השינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר