סער: "התעלמו מספינים"

ברגע האחרון: נתניהו מציע לסער ובנט 'רוטציה משולשת'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע ליו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, לכהן ראשון ברוטציה • נתניהו יכהן שנתיים ואחריו נפתלי בנט שנה וחצי • סער טרם השיב • 'ימינה' דוחה את ישיבת הסיעה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סער ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בניסיון של הרגע האחרון למנוע את 'ממשלת השינוי' בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציע הבוקר (ראשון) ליו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, רוטציה על תפקיד ראש הממשלה כסער הוא הראשון לכהן במשך שנה ורבע, נתניהו אחריו במשך שנתיים ולסיום נפתלי בנט במשך שנה וחצי.

גורמים ב'תקווה חדשה' מעריכם כי ההצעה לא תתקבל בשל אי האמון בנתניהו לאחר שהפר את ההבטחה ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ.

סער עצמו צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "עמדתנו ומחוייבותנו היתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו. בהתאם לכך נמשיך לפעול. המלצה חמה לימים הקרובים: התעלמו מספינים".

בשל ההצעה החדשה, ישיבת סיעת 'ימינה' שתוכננה להתכנס בשעה 10:00 נדחתה לשעה 14:00 וזה בכדי להמתין לתשובת סער. ח"כ איילת שקד מצידה מפעילה לחץ על סער ובנט לשקול את הצעתו החדשה של נתניהו.

יצוין כי בעוד כשעה יפגשו צוותי המשא ומתן של תקווה חדשה ויש עתיד, כחלק מהמאמצים להקמת ממשלת אחדות.

מוקדם יותר התבטא חבר כנסת בש"ס, בשיחה עם 'כיכר השבת': "ואם נלך לבחירות חמישיות? הימין ינצח? אם אחרי מבצע החיסונים המוצלח - ביבי לא השיג 61, למה שעכשיו הוא יצליח? אנחנו בבעיה אמיתית".

אם הצעת נתניהו לא תתקבל, הרי שבנט צפוי להכריז על החלטתו כבר ביממה הקרובה, או לכל המאוחר עד מחר בשעות הערב. במידה והמהלך הדרמטי להקמת ממשלת 'שינוי' אכן יצא אל הפועל, הרי שהממשלה החדשה תושבע ביום שני, בשבוע הבא.

נפתלי בנט באולפן 'כיכר השבת'

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לאיומים על נפתלי בנט ואמר: "‏מדינת ישראל עוד נושאת איתה את הצלקות ממחירה האכזרי של הסתה. הקריאות נגד נפתלי בנט ואיילת שקד, לא משנה באיזו דרך פוליטית יבחרו- מסוכנות, הרסניות ואנטי דמוקרטיות. אני קורא לכל מנהיגי הציבור להוקיע אותן. לא נאפשר להסתה להרים את ראשה".

הבוקר דווח ב'כיכר השבת' כי ח"כים חרדים נשמעו אמש מיואשים מהאפשרות של הקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו: "הסיכוי קלוש עד לא קיים, אם יקרה נס, נס של ממש, נלך לבחירת חמישיות, אבל לימין כרגע אין סיכוי להקים ממשלה. זה נראה כחתום שבנט ולפיד יקימו את הממשלה בימים הקרובים".

"אנחנו צפויים לעבור תקופה לא קלה", אמר ח"כ חרדי אחר: "ממשלה של לפיד וליברמן לא תהיה ממשלה שאוהדת את החרדים בלשון המעטה. השניים האלו צפויים לגזור גזירות כלכליות על הציבור החרדי".

לדבריו: "המצביעים שלנו שנשארו בבית ולא יצאו להצביע היו בטוחים שהימין מנצח, עכשיו הם מבינים שבגללם אנחנו בדרך לאופוזיציה עם גזרות קשות על המגזר. כולנו נשלם את המחיר".

אחד מחברי הכנסת החרדים סיפר ל'כיכר השבת' על שיחה שקיים עם גורם בכיר ב'ימינה'. במהלך השיחה הטיח הח"כ החרדי ביקורת על הצטרפות 'ימינה' ללפיד וליברמן, אך בתגובה השיב לו הגורם הדתי לאומי: "תרגיעו קצת, לא חייבים לכם כלום. שכחתם שבממשלה הנוכחית אתם יושבים בממשלה ואנחנו באופוזיציה, דרעי וגפני לא לחצו אפילו לרגע כדי שנתניהו יכניס אותנו. אין להם זכות לבוא בטענות נגדנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר