הדרמה הפוליטית בעיצומה

הקריאה האחרונה של נתניהו לסער ובנט: ויתור מרחיק לכת

ראש הממשלה פנה לראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה', בניסיון נוסף למנוע את חבירתם ל"ממשלת שינוי". סער כבר השיב שסירב להצעת הרוטציה, בעוד בנט - לפי הרב דרוקמן - ענה שמסכים לוותר (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בסיון תשפ"א | 30.05.21
נתניהו בפנייתו לסער ולבנט (צילום: דוברות )

מאמץ אחרון להקמת ממשלת ימין, שעות לפני ההכרעה הסופית: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון, ובו פנה לראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה', גדעון סער ונפתלי בנט, להגיע אליו לפגישה משולשת, שתביא לממשלת ימין ברוטציה ביניהם.

במקביל, בגוש הנגדי ממשיכים לשדר מסר כי מדובר בספינים חסרי תכלית. "החלה פגישת צוותי המשא ומתן של תקווה חדשה ושלנו", צייצו ב'יש עתיד'.

המו"מ בין נציגי סער ולפיד (צילום: מתוך טוויטר)

הסרטון של נתניהו הגיע לאחר חתימה רשמית של חמשת ראשי גוש הימין - יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, יו"ר ש"ס אריה דרעי, ראשי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן, ויו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' - על מכתב בו הוגשה רשמית ההצעה לרוטציה המוזרה.

בהודעתם נכתב: "מתוך נכונות לשים בצד כל שיקול אישי ומתוך נכונות לעשות צעדים חסרי תקדים ומרחיקי לכת כדי להבטיח את ביטחונה ואופייה של מדינת ישראל, בניסיון אחרון למנוע ממשלת שמאל שתסכן את המדינה, אנו, ראשי סיעות גוש הימין החתומים מטה, מציעים בזאת לח"כ גדעון סער ולח"כ נפתלי בנט את ההצעה הבאה: סער ראשון לשנה ושלושה חודשים, נתניהו שני לשנתיים, בנט בכל היתר עד תום מועד כהונת הכנסת ה-24".

בנוסף, ראשי גוש הימין דורשים שני סעיפים: ביטול סעיף השוויוניות בממשלה, ומינוי שר משפטים מוסכם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפנייתו הישירה כאמור, הסביר: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופייה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים צעדים מרחיקי לכת, חסרי תקדים אפילו. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו. חתמנו על הצעה מרחיקה לכת לגדעון סער ונפתלי בנט, הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות, שתדאג לכל אזרחי ישראל".

בתום דבריו, פנה נתניהו לסער ולבנט והזמין אותם לפגישה, רגע לפני כינון ממשלת השינוי: "כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את גדעון סער ונפתלי בנט - בואו עכשיו, מיד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

הצעה זו, יש לומר, כבר נדחתה ע"י יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, שצייץ: "עמדתנו ומחויבותנו היתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו. בהתאם לכך נמשיך לפעול. המלצה חמה לימים הקרובים: התעלמו מספינים".

בנט עם הרב דרוקמן. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מנגד, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, עדכן בראיון לרשת ב: "בנט התקשר אלי ואמר כי הוא מוותר על ראשות הממשלה, ומסכים לרוטציה בין סער לנתניהו".

צפו בהצעת נתניהו

מכתב ראשי גוש הימין לסער ובנט (ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר