מהפכת החשבוניות

מקלב תוקף: מהפכה ירוקה? לא על חשבון החרדים!

השינוי הירוק שעומד לפגוע במגזר החרדי • החלטת שר התקשורת לחדול מהדפסת חשבוניות ולהמיר אותן בחשבוניות דיגיטליות • סגן שר התחבורה אורי מקלב במכתב נזעם (ארץ)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

שנת הקורונה הגבירה את נוכחות האינטרנט במגזר החרדי. ע"פ נתוני סקר כיכר השבת חלה עלייה דרסטית בשימוש ברשת לצורך שימושים שונים כאשר ע"פ אחד התוצאות, בעקבות משבר הקורונה רק ל- %7.47 בלבד אין גישה לאינטרנט, בעוד לפני תחילת המשבר הנתון היה - 16.2%. הדברים אף מקבלים חיזוק מאיגוד האינטרנט הישראלי שמדווח על 43% מהחרדים שלמדו מרחוק בתקופת ה'קורונה'

במקביל לעליה בשימוש, אין ספק שישנם אחוזים לא מבוטלים מהציבור החרדי שעדיין לא משתמשים באינטרנט. ובימים האחרונים פורסם כי משרד התקשורת מבקש לחולל מהפכה ירוקה, לחדול מהדפסת חשבוניות ולהמיר אותן בחשבוניות דיגיטליות, מה שעומד להיפגע בצורה הקשה ביותר במגזר החרדי.

מדובר על החלטה של שר התקשורת הטרי איתן גינזבורג, אשר נוגדת את ההחלטה של קודמו בתפקיד ח"כ דודי אמסלם, שהתקבלה רק במרץ אשתקד. ע"פ ההחלטה המעודכנת, משלוח החשבוניות החודשיות יתבצע באמצעים מקוונים.

יצוין, כי מלבד הפגיעה בלקוחות מהמגזר החרדי המדיר מביתו אמצעים טכנולוגים לרבות אי נגישות לאינטרנט. ההחלטה כוללת גם אוכלוסיות מוחלשות וקהל מבוגר אשר מתקשה להתאים עצמו לשימוש ברשת ובמידה רבה חסר מושג כשהוא נדרש לבצע פעולות מעין אלו.

בימים האחרונים גבר הלחץ על הנציגים החרדים וגוברים קולות המחאה המבקשים לשנות את ההליך ולקחת בחשבון גם את הציבור החרדי המופלה לרעה בעקבות החלטה זו. יצויין כי גם הרשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי במשרד ראש הממשלה הביעו התנגדות לתכנית.

בסוף השבוע פנה סגן שר התחבורה ח"כ מקלב מיהדות התורה לשר התקשורת בבקשה לשנות את שיטת משלוח החשבוניות ללקוחות פרטיים. במכתבו ציין מקלב כי: 'שינוי המגמה מצריך פעולה אקטיבית מצד הלקוחות ומהווה טרדה גדולה ללקוחות המרפה את ידיו של הלקוח מלעשות זאת ועלולה להוביל לחוסר מידע מהותי לציבור צרכנים רחב ומגוון וימנע מהם את היכולת לבצע תהליכי בקרה אחר ההוצאות הכספיות שלהם בהעדר חשבוניות מודפסות'. עוד ציין מקלב כי 'מהלך זה צפוי לשפר את מאזני החברות, אך עשוי לפגוע בציבור צרכנים גדול' מדובר במהלך שמשפר את מאזני החברות אך יפגע בציבור הצרכנים החרדי והאוכלוסיות החלשות'.

מכתבו של אורי מקלב

ובתוך כך, החריג משרד התקשורת את קהל המנויים מגיל 65 ומעלה, כך שהם ימשיכו לקבל חשבוניות מודפסות בדואר הרגיל. צעד זה מצית תקווה בקרב המוחים החרדים והם מצפים לפתרון דומה ולהתגמשות גם בנוגע לאוכלוסייה החרדית.

במערכת כיכר השבת פנו בבקשת תגובה למשרד התקשורת, נפרסמה מיד כשתתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר