אחד על אחד

הרב גרוסמן: "השנאה לחרדים הורסת אותי, הכל פוליטיקה"

הנוער הנושר ברחוב החרדי; הימים כרב הדיסקוטקים; הקשר עם האסירים; ההחלטה שלא להתמודד לתפקיד הרב הראשי; הקשר האישי עם לפיד וההסברה החרדית • הגרי"ד גרוסמן בריאיון אישי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

הוא החל את דרכו כ"רב הדיסקוטקים", והפך לאחת הדמויות הכי מקרבות ומאחדות בחברה הישראלית. הוא זכה בפרס ישראל אך בחר שלא להתמודד לתפקיד הרב הראשי ומשקיע את מרצו וזמנו לחינוך ילדי ישראל וקירוב יהודים לאביהם שבשמים, והכל בחיוך ומאור פנים. איתנו הערב (שני) בתוכנית 'אחד על אחד', הרב הגאון יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, חבר מועצת הרבנות הראשית ונשיא מוסדות 'מגדל אור'.

קטעים מהריאיון:

נוער מתמודד בציבור החרדי: "הם נשמות מיוחדות ואני אוהב אותם. הנושא של נוער נושר זו אחת הבעיות הקשות ביותר שיש היום בציבור שלנו. לא עושים מספיק כדי למנוע ולטפל בזה. למנוע? צריך להקים מערך כדי לאבחן את הילדים האלה כבר בכיתות ח', ערב הישיבה קטנה. אפשר כבר להבחין שיש 'בעיה'. אם נטפל - יכולים להציל. הם מחפשים בסה"כ אהבה. הם מחפשים שלא נסתכל עליהם כ'שוליים', כ'סוג ב'. חס וחלילה לזרוק מהבית, רק באהבה, אין סוף סבלנות".

הרב יצחק דוד גרוסמן בריאיון לישי כהן

"רב הדיסקוטקים": "אני גדלתי בבתי וורשא במאה שערים. אבא שלי היה אחד מגדולי ישראל, גאון עולם, מקובל. היה לי משיכה לילדים האלה במוסררה, אז היא הייתה שכונה בעייתית. הייתי מקרב אותם. זה לא היעד שלי. עם הזמן זה קרה.

"במלחמת ששת הימים הקב"ה עשה נס ותוך שישה ימים ניצחנו וחזרנו לירושלים. בחג השבועות הצבא פתח את שער יפו. עשרות אלפים רצים ולא יודעים איפה הכותל, אני הייתי בתוכם. אני מגיע לכותל, כל החיים שלי שמעתי על הכותל, והנה אני עומד על יד הכותל. בכיתי. אמרתי 'מה אני יכול להודות לה' על הנס הזה'. האמרתי שאקדיש שנה אחת לנוער הזה".

כך הקשר עם האסירים החל: "אחד אמר לי 'אח שלי בבית הסוהר', אמרתי לו 'אח שלך זה אח שלי', הגעתי לכלא, הלב שלי נשבר, מאות חברים. אמרתי למהל הכלא 'אני רוצה לתת פה שיעור, פרקי אבות'. התוכנית הזאת ממשיכה עד היום.

הרב יצחק דוד גרוסמן באולפן 'כיכר השבת'

"כשהייתי בכלא, במועדונים ברחובות, נחשפתי לעובדה של"עבריינים" האלה יש נשמה פנימית. אם היית מגיע אליהם בגל הצעיר, זה היה נמנע.

"כשיצאתי מהכלא נתתי נשיקה לאחד האסירים, הוא כתב לי 'אני האסיר שנתת לו נשיקה, אני רוצה שתדע שזו הפעם היחידה שקיבלתי נשיקה', זה נתן לי זעזוע".

הקשר עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד: "אני לא מסתכל מה ומי הוא, יש לו גם נשמה בפנים. אני רוצה להגיד לך שהרבה דברים מנעתי מתוך הידידות הזאת. אני שומר איתו על קשר, עם כולם. זה מסייע להרבה מצוות ומעשים טובים. לא הוא, כולם. אני לא משתמש בקשר שלי, אני לא רוצה להיות שר וגם לא רב ראשי, אני רוצה לעשות קידוש ה'".

הסירוב להתמודד לתפקיד הרב הראשי: "מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל זה היה בנפשו שאהיה רב ראשי, מרן הרב אלישיב זצ"ל רצה לבוא לאבא שלי כדי שאהיה רב ראשי. אבא החלט שלא. אבא שלי אמר לי 'אני רואה את הפעילות, אני רואה את התלמידים, זה לפני הכל, זה הקידוש ה'".

ההסתה נגד החרדים: "הנושא הזה של השנאה לחרדים - זה הורס אותי. האמת היא, כל אלה שהם מפיצים שהם נגד החרדים, בלבם הם יודעים שהכל פוליטיקה. זה לא אמיתי. הם יודעים מה זה יהדות. לצערנו הרב זה נהיה דבר שדרך זה אתה יכול להגיע לפוליטיקה".

הרב יצחק דוד גרוסמן באולפן 'כיכר השבת'

בעיית ההסברה בציבור החרדי: "הבעיה היא שהציבור הכללי מסתכל על החרדים כ'פוליטיקה', הם רואים אותנו כדרך המפלגות. לא השקענו מספיק במערך ההסברה, חייבים סוג של מערך הסברה, שיראה את הפנים של הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר