בביקור בקהיר

אשכנזי למצרים: "לא ניתן לחמאס להיבנות"

היום, נפגש שר החוץ, גבי אשכנזי, עם עמיתו המצרי, סאמח שוקרי, בארמון תחריר, מעון ההארחה הרשמי של משרד החוץ המצרי ושוחח עמו על המצב בין המדינות ושיקום עזה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משרד החוץ)

היום (ראשון), נפגש שר החוץ, גבי אשכנזי, עם עמיתו המצרי, סאמח שוקרי, בארמון תחריר, מעון ההארחה הרשמי של משרד החוץ המצרי.

שר החוץ אשכנזי הביע הערכתו לתפקידה ההיסטורי של מצרים בפריצת הדרך לשלום בין ישראל לבין שכנותיה ועל דאגתה ליציבות הביטחונית האיזורית והודה לו על המחוייבות המצרית לנושא. השרים שוחחו על האתגרים בכל הקשור למנגנונים למניעת התעצמות חמאס ולהסדרה מול רצועת עזה.

בהתייחסו למצב מול רצועת עזה אמר אשכנזי, "לא נאפשר מצב בו השיקום ברצועת עזה יאפשר לחמאס לבנות מחדש את יכולות הטרור שלו ומבלי שתפתר סוגיית החזרת השבויים והנעדרים המוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס".

השר אשכנזי ציין, כי המשך פעילותה של הרשות הפלסטינית בארגונים ובפורומים בינ"ל, כגון ה-ICC והמועצה לזכויות אדם פוגעת בסיכויים לשיתופי פעולה עתידיים: "ההסתה הנמשכת מצד הרשות הפלסטינית ופעילותם במוסדות הבינלאומיים מהווים מכשול משמעותי לקיומו של שיח מדיני ולצעדים בוני אמון בשטח".

עוד שוחחו השרים בנושאים אסטרטגיים אזוריים ודנו בחיזוק הקשרים הבילאטרליים בין המדינות והרחבת שיתוף הפעולה בתחומי הסחר, הכלכלה והתיירות.

שר החוץ אשכנזי: "מבצע 'שומר החומות' והרחבת מעגל המדינות עימן יש לישראל הסכמי שלום, יצרו הזדמנות לחיזוק הקשרים ושיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות ערב. על כולנו מוטלת החובה לפעול לבלימת כל ניסיון לפגיעה ביציבות האיזורית על ידי ארגוני הטרור וגורמים קיצוניים דוגמת איראן ושלוחותיה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר