"לא יכולים יותר - זו סכנה"

תושבי בית שמש מארגנים עצומה: "אין קליטה סלולרית"

העיר בית שמש הולכת ומתפתחת ושכונות חדשות מתאכלסות בעיר, אך לטענת התושבים, העירייה וחברות התקשורת, זנחו את נושא הקליטה הסלולרית שנהפך בשנה האחרונה לבלתי נסבל (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
עיריית בית שמש לצד אנטנות סלולריות (צילום: יעקב לדרמן ונתי שוחט, פלאש 90)

העיר בית שמש, היא העיר אולי הכי מתפתחת ברחבי הארץ בכלל ובציבור החרדי בפרט, אך נושא הקליטה הסלולרית בעיר הפך לאחרונה לבלתי נסבל, כמעט עד בלתי אפשרי, כך לפחות עולה מטענות תושבי העיר.

מספר תושבים, החליטו להפסיק רק להתלונן ולעבור גם למעשים, בימים האחרונים מתגבשת עצומה, שעליה יחתמו עשרות אלפי תושבי בית שמש, בדרישה חד משמעית מהגורמים הרלוונטים לפתור את המצוקה הזו.

אחד המארגנים של העצומה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "בעיר בית שמש מתגוררים כ-150,000 איש. כמות האנטנות היא קרוב לשלושים . לצורך ההשוואה, בתל אביב גרים כ-450,000 כמות האנטנות היא מעל ל-200. מדובר בהבדל – דרסטי".

"שנית", מוסיף אותו מארגן, "הטעות הנפוצה בציבור היא המחשבה שככל שיש יותר אנטנות רמת הסיכון מקרינה עולה, ולכן ההתנגדות להקמת אנטנות חדשות די נפוצה. על פי המשרד להגנת הסביבה, ככל שיש יותר אנטנות רמת הקליטה שנצרכת מכל אנטנה פוחתת. במילים אחרות ככל שיש יותר אנטנות, רמת הקליטה המזיקה פוחתת".

"עד כה הצטרפו לדרישה אלפים מתושבי העיר המעוניינים לשנות את המצב הגרוע של הקליטה הסלולרית של תושבי העיר. מארגני הפניה מדגישים כי ככל שיצטרפו יותר ויותר תושבים לעצומה כך תתרחבנה אפשרויות".

תושב בית שמש אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הקליטה בעיר בית שמש נוראית. תושבי העיר התרגלו לכך שאין קליטה בבית, ואף ברחוב. תושב בית שמש הממוצע, רגיל לא לקבל שיחות והודעות חשובות. לרוב על מנת להוציא שיחת טלפון או לשלוח הודעה, הוא צריך לעמוד במקום מאוד מסוים, בבית ולרוב גם ברחוב. כלומר לצאת מהבית על מנת להוציא שיחה או לקבל הודעה, היא דבר די נפוץ בבית שמש. כנראה שיש ערים במדינה שעדיין תקועים בשנות השמונים", אומר אותו תושב באירוניה.

תושב אחר בעיר מספר ל'כיכר השבת': "מעבר לחוסר הנוחות הקשה והמחיר שתושבי העיר נאלצים לשלם בלית ברירה על קו בזק, מדובר ממש בסכנה. נציגי העירייה השונים מתעלמים מבקשות התושבים החוזרות ונשנות. לכן התאגדו בימים האחרונים מספר תושבים ובוחנים מספר דרכים כדי לשים סוף לעניין המורכב".

מה אתם רוצים מהעירייה, היא לא גוף תקשורת?, אנו שואלים את אחד המארגנים, שעונה: "בראש ובראשונה מבקשים המארגנים לדרוש מהעירייה לפעול בנושא מידית, אם יצטרפו עוד אנשים לדרישה הנציגים לא יוכלו להתעלם. שנית, כותבים התושבים במידה והנציגים כן יתעלמו, נוכל לפנות לחברות הסלולר ולקיים איתם משא ומתן על מנת שיתקינו עוד אנטנות ובתמורה אנחנו התושבים נתנייד לאותה חברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר