תגובות קשות בימין

דרעי לבנט: "הברית עם לפיד - בלתי נסלחת"

יו"ר ש"ס תקף את יו"ר ימינה, לאחר הודעתו כי יחתור לממשלה עם יו"ר יש עתיד: "לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת" • התגובות הקשות בימין (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דרעי ובנט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ימינה נפתלי בנט הבהיר הערב (ראשון), חודשיים לאחר הבחירות, באופן חד וברור, כי פניו לממשלת אחדות עם גוש השינוי, שתביא לחילופי בנימין נתניהו אחרי יותר מ-12 שנה בתפקיד ראש הממשלה.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, חברו הקרוב של ראש הממשלה נתניהו ומי שגם הבוקר ניסה לתווך להקמת ממשלת ימין בת 65 חברים, תקף את יו"ר ימינה והודיע כי מהמהלך הזה אין דרך חזרה: "‏נפתלי, אמרת בעבר שהטעות הגדולה שלך מאז שנכנסת לפוליטיקה היתה הברית עם לפיד. כולנו עושים טעויות בחיים אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת".

דרעי האשים את בנט באי הקמת ממשלת ימין, כפי שעשה נתניהו בנאומו: "שוחחתי בימים האחרונים עם גדעון סער ואני יודע שהוא מעדיף הקמת ממשלת ימין עם מועמד שאינו נתניהו בראשות הממשלה. אך כל עוד אתה מסרב להתחייב לממשלת ימין אתה חוסם את האפשרות שתקווה חדשה יצטרפו להקמת ממשלת ימין".

גם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את שותפו לשעבר להנהגת ימינה והאשים אותו ברמיית בוחריו: ‏"היכולת של בנט לשקר מול המצלמות בלי למצמץ פשוט מדהימה. חודש וחצי הוא מחבל במודע ובמעשים במאמצים להקים ממשלת ימין ואז טוען שלא ניתן להקים כזו ועורק שמאלה עם תומכי טרור. הכל היה מתואם ומתוכנן מראש. הצגה. תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית. כל היתר סיסמאות וקלישאות שקר".

דבריו של בנט, הערב (מהפייסבוק)

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, שב למסע הבחירות של הליכוד, בו מפלגתו התריעה מפני חבירה של בנט לגוש השמאל כדי להחליף את רה"מ נתניהו: "אמרנו אז, והוכח היום: הצבעתם בנט - קיבלתם לפיד. הציבור לא ישכח. נמשיך לשרת את העם גם באופוזיציה ובע״ה נחזור חזקים ומגובשים יותר להנהגת המדינה מהר ובהקדם האפשר".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף גם הוא, כזכר לכך שבנט מנע את חבירתו למפלגתו בעבר: "בנט מכר את בוחריו וערכיו ומוביל את מדינת ישראל לאסון. בנט קורא לממשלה אחדות ועובד על כולם בעיניים. ממשלה עם אבתיסאם מרעאנה, יאיר גולן, ומנסור עבאס והמשותפת, זו ממשלה שתומכת בטרור. היום יצא המרצע מן השק וברור מדוע פסל אותי. אני הייתי מפריע לו ללכת עם יאיר לפיד מירב מיכאלי ויאיר גולן".

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) אמר: "זו לא ממשלת "אחדות" ולא מפלגת "שינוי", זו ממשלת שמאל על 200 קמ"ש. בנט פעל לאורך כל הדרך כדי שתקום ממשלה כזאת. מהרגע שלפיד קיבל את המנדט בנט נטש את ערכיו ורץ לחבק את גוש השמאל".

ח"כ מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית' אמרה בתגובה לנאום בנט: "‏אחרי הנאום המביך של בנט, העריקים היחידים הם בנט וחברי סיעתו".

חה"כ שלמה קרעי מ'הליכוד', אמר על דברי בנט: "ממשלת אחדות לאומית? עם הערבים שלא מכירים במדינה? נגד החרדים ונגד מיליון ליכודניקים, בהובלת רב השנאה ליברמן? שמאל? בהחלט. הורוביץ-האג, איבתיסאם- יום הזכרון, מיכאלי-נגד צה"ל, ליברמן-נגד כל מה שיהודי, יאיר גולן- מזהה התהליכים, התנועה האיסלאמית... עלה התאנה שלכם לא יכסה את הבושה".

ח"כ ניר ברקת אמר: "נפתלי וגדעון, עוד לא מאוחר. ‏שימו את השיקולים האישיים בצד, את כל הטענות והכעסים. חישבו על מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר