סיקור מיוחד

"הדחת נתניהו"; העולם מתעניין בפוליטיקה הישראלית

כל כלי התקשורת החשובים בעולם דיווחו בהרחבה ובכותרות ראשיות על הצהרתו של נפתלי בנט על הקמת קואליציה עם יאיר לפיד ועל הצהרת התגובה של נתניהו כנגדו (פוליטי מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הצהרות השניים)

הצהרת יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט אמש (ראשון), על הניסיון להקים ממשלה עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ותגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו הביאה לסיקור עולמי, כותרות ראשיות ואף הודעות פוש מכלי התקשורת הגדולים והחשובים בעולם שדיווחו על מנהיגי המפלגות בישראל שגיבשו הסכם להדחתו של נתניהו לאחר 12 שנה בכס ראש הממשלה. בחלק מכלי התקשורת זו הייתה הכותרת הראשית גם במהלך הלילה כולו.

אתר ה"ניו יורק טיימס" דיווח בכותרת הראשית: "ישראל מתקרבת להסכם קואליציוני שעשוי להותיר את נתניהו בצד". בכותרת המשנה ציינו כי "נתניהו נמצא בסכנה לאבד את השלטון לאחר שמפלגתו היריבה הודיעה כי תצטרף לאחרות להקמת ממשלה" וכי מדובר בקואליציה בעייתית שכן היא מצרפת שמונה מפלגות עם אידיאולוגיות שונות לחלוטין.

בעמוד הראשי של אתר ה-CNN התנוססה הכותרת: "אחיזתו של נתניהו בשלטון נחלשת". בכותרת המשנה הסבירו כי נתניהו עשוי להיות מודח בתוך ימים, "לאחר שיריביו הסכימו לפעול להקמת ממשלת אחדות". ב-CNN ציינו שימינה היא "מפלגת ימין קטנה" ותיארו את המהלך של בנט כ"רעידת אדמה בפוליטיקה הישראלית". על הצהרתו של בנט נכתב: "הוא דחה את הטענות שלפיהן הקואליציה, שתכלול קשת רחבה של מפלגות, תהיה ממשלת שמאל, במקום להוקיר את נכונותן של שותפים פוטנציאליים בקואליציה לאפשר לו להיות מנהיג ישראל".

גם באתר ה"וושינגטון פוסט" דווח בכותרת: "מפלגות האופוזיציה בישראל הגיעו להסכמה להדיח את נתניהו". בכותרת המשנה נכתב: "לאחר יותר מ-12 שנים כראש ממשלה, בנימין נתניהו נאבק להחזיק בשלטון בארבע מערכות בחירות עם תוצאות לא-חד משמעיות בשנתיים האחרונות, בעודו מתמודד גם עם משפט שחיתות. כעת קואליציה מגוונת יוצאת לדרך עם תהליך לסיום הקיפאון הפוליטי".

בכותרת הראשית של אתר ה-BBC הבריטי נכתב, כי "מפלגה מרכזית בישראל תומכת בהסכם להדחת נתניהו". בתוך הידיעה נכתב כי "הלאומן הקיצוני נפתלי בנט אמר כי מפלגתו תצטרף לשיחות להקמת קואליציה עם מנהיג מפלגת המרכז יאיר לפיד". באתר הרשת הסבירו כי נתניהו,עומד למשפט בשל שחיתות, נכשל בניסיון להקים ממשלה וכי בקואליציה המתגבשת יחברו מפלגות מהימין, מהשמאל ומהמרכז. "בעוד שלמפלגות הללו אין הרבה מן המשותף מבחינה פוליטית, הן מאוחדות ברצונן לראות את סיום כהונתו של נתניהו", נכתב.

באתר של ה"גרדיאן" הבריטי, דווח כי "מנהיגים מהאופוזיציה הסכימו לכונן ממשלה שתדיח את נתניהו אחרי 12 שנות כהונה רצופה". בידיעה ציינו כי עוד נדרש משא ומתן להקמת הממשלה, אך "המהלך של בנט הנחית מכה אדירה למנהיג שכיהן בתקופה הארוכה ביותר בישראל, אשר ידוע כאשף פוליטי ושרד ניסיונות חוזרים ונשנים לסיים את הקריירה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר