"עשו פוטין"

דיווח: ארה"ב האזינה בסתר למנהיגים באירופה

על פי פרסום בתאגיד הדני, בין השנים 2014-2015, ביצעה ארה"ב האזנות סתר למנהיגים בכירים באירופה בהם קנצלרית גרמניה מרקל ופוליטיקאים בצרפת, נורבגיה ושוודיה (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קצלרית גרמניה מרקל, נשיא גרמניה, אובמה וביידן (צילום: shutterstock, הבית הלבן)

בעוד מתנהל משבר בין המעצמות ארצות הברית ורוסיה, על רקע התערבות בבחירות בארה"ב, פורסם בתאגיד הדני 'DR' כי ארה"ב ריגלה אחר מנהיגים בכירים בכל רחבי אירופה בין השנים 2014-2015, אז כיהן כנשיא ברק אובמה וסגנו היה נשיא ארה"ב הנוכחי- ג'ו ביידן.

הריגול המרכזי בוצע כנגד בכירים בממשל הגרמני, בראשו הקנצלרית אנגלה מרקל. בנוסף, בוצע מעקב אמריקאי גם כנגד מי שהיה שר החוץ וכיום משמש כנשיא גרמניה, פראנק שטיינמאייר.

על פי מקורותיהם של התאגיד 'DR' (האתר המוביל בדנמרק), הריגול בוצע על גבי כבלי רשת אינטרנט דניים ובסיוע דני, תחת השם 'מבצע דנהאמר', גם בין השנים 2012-2014.

במעקב שבוצע על ידי האמריקנים, כך על פי הפרסומים, הייתה גישה לעוקבים להודעות טקסט, שיחות טלפון, וגלישה של המנהיגים הבכירים.

דנמרק, שנחשבת לבת ברית קרובה של ארצות הברית, מאחסנת בשטחה נקודות רשת שמגיעות לבריטניה, שוודיה, הולנד ונורווגיה.

לדעתם של מקורות רבים, במהלך המעקב אחר המנהיגים היה מעורב גם מי שמשמש כיום כנשיא ארה"ב - ג'ו ביידן. אחד מהם, בכיר לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב אמר כי "ביידן מעורב עמוקות בסקנדל" אמר. דוברה של מרקל אומר כי קיבל את המידע רק לאחרונה ממספר כתבים, וסירב להתייחס לתוכן התחקיר.

הממשל הצרפתי אמר כי אם הפרסומים יתבררו כנכונים יהיה מדובר ב"האשמות חמורות ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר