"מו"ר בגין" • צפו

סער מסביר: זו הסיבה שלא קיבלתי את הצעת נתניהו

תוך שהוא מצטט את "מורי ורבי מנחם בגין", חשף יו"ר מפלגת 'תקווה חדשה' גדעון סער, מהי הסיבה שהחליט לסרב להצעתו של נתניהו, לכהן לצדו כראש ממשלת ימין. צפו בדבריו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער, היום (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר 'תקווה חדשה', חבר הכנסת גדעון סער, נאם היום (שני) לפני ישיבת הסיעה בכנסת והסביר מדוע סירב להצעתו של נתניהו לכהן כראש הממשלה - ראשון.

לדברי סער: "בערב הקמת "תקווה חדשה" הדגשתי שהאינטרס של ישראל הוא החלפת השלטון הממושך ביותר בתולדות המדינה. כך עשיתי- עשינו גם במהלך מערכת בחירות ובהתאם לכך פעלנו בעקביות לאחריה. מורנו ורבנו מנחם בגין עליו השלום עמד על החשיבות בהחלפת שלטון ממושך. זה נוגע לשורשי האמון של העם בשיטה הדמוקרטית ובתחושתו לגבי עצם יכולתו להשפיע על גורלו".

"מנחם בגין", הוסיף סער "אמר ב-1955: " שלטון ממושך באומה ובמדינה זוהי תופעה חמורה מאוד. שלטון ממושך אינו יכול לא להיות מושחת". היכולת להתמיד ולזכור מהו היעד, חשובה כדי לעמוד מול פיתויים ולחצים. משמעות ההצעה שקיבלנו - גם אם הייתה מתממשת - היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כראש הממשלה וגם בעת שיכהן כראש הממשלה החליפי. כל אדם, שהיה מכהן בנסיבות אלה כראש ממשלה- היה לגמרי נתון בידיו וכפוף לחלוטין לרצונו הטוב בהצלחתו".

עוד סיפר סער: " התייעצתי עם חברי, והגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה אין עדיין וודאות שממשלה תקום. אנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו שתקום. אתמול התקיים משא ומתן מהצהריים עד אחרי חצות. היום נמשיך במאמצים. זה לא מסייע לפרט בפומבי את תוכן הדיונים. אומר רק שאנו עוסקים בנושאי תוכן חשובים עליהם דיברנו במערכת הבחירות: חינוך. משפט. נושאים חברתיים. אלה הנושאים החשובים באמת לכל אחד מאזרחי ישראל ולאיכות חייהם".

לדברי סער: "מה שבלתי נסבל זאת ההסתה. בעבר דיברתי על השיטה של דה-לגיטימציה ליריבים פוליטיים. נתניהו ואנשיו עושים דה-לגיטימציה פרועה לממשלה שטרם הוקמה. מכונת ההסתה עובדת בכל הכוח עוד לפני שקמה בכלל ממשלה או עשתה משהו. זאת הסתה וליבוי היסטריה שאין לה שום קשר לאידאולוגיה אלא לחרדה מאובדן שלטון ושליטה. "ממשלת שמאל" הוא ביטוי שקרי ומופרך לממשלה שאם תוקם תהיה אמנם הטרוגנית- אך רוב חבריה יהיו מהמרכז ומהימין. חשוב לומר גם שיריבים פוליטיים, גם מהשמאל, אינם אויבים. הם מייצגים אזרחים שמשרתים בצה"ל ושאוהבים את המדינה".

צפו בנאום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר