הסקר חשף

רוב בוחרי ימינה: היינו מצביעים למפלגה אחרת

בוחריו של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, זועמים על החלטתו לחבור ללפיד, כך לפי סקר חדש, שחושף עוד, כי 86% מבוחרי הימין מעדיפים בחירות חמישיות, וכך גם רוב מבין אנשי ימינה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מפגינים דת"לים נגד ממשלת השמאל-מרכז (צילום: Flash90)

יו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, ראש הממשלה המיועד, לא סתם ביקש אמש כי "התומכים בממשלת האחדות יאמרו זאת בקול רם וברור": בסקר שערכה חברת דיירקט פולס עבור 'חדשות 12', עולה כי המצב בין מצביעי מפלגתו הפוך לחלוטין.

61% מבין הבוחרים שהמרכיבים את שבעת המנדטים של 'ימינה' השיבו במשאל דעת קהל זה, כי היו בוחרים למפלגה אחרת, אם רק היו יודעים על מהלכיו של בנט לחבור לממשלה עם יש עתיד, זאת כאשר 19% בלבד, מכלל מצביעי המדגם - של יתר המפלגות - היו משנים את הצבעתם.

מקרב כלל המשיבים, 42% תומכים בהליכה לבחירות חמישיות, בעוד הרוב - 56% - תומכים ב"ממשלת השינוי" בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט. לעומת זאת, בקרב גוש הימין, בחירות עדיפות בקרב 86% מהבוחרים (ו-65% ממצביעי ימינה).

נאום בנט, אמש (צילום: מתוך היוטיוב הרשמי)

בגוש המרכז-שמאל ישנה כמעט תמימות דעים באשר להקמת הממשלה, על אף מתן הווטו לצד הימני, הקטן יחסית: 95.5% תומכים בהקמת הממשלה, על אף שבראשה יעמוד יו"ר ימינה, מזכ"ל תנועת יש"ע לשעבר, ושתיקי המשפטים, החינוך, הפנים ועוד רבים, יעברו למפלגות הנחשבות לימין.

מהליכוד נמסר, בתגובה על תוצאות הסקר: "רוב מצביעי בנט אומרים שלא היו מצביעים לו, אם היו יודעים מה הוא עושה. עוד לא מאוחר להתעשת, ולהקים ממשלת ימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר