הרבי השתתף ב'שבע ברכות'

בעלזא התנצלה בפני גור; "מה שקרה לא יקרה שוב"

בחסידות בעלזא פרסמו הודעת התנצלות בפני חסידות גור - לאחר השתתפות הגר"ש אלתר בחתונה - תוך הבטחה שהדבר לא יתרחש שוב, זאת במקביל להשתתפות האדמו"ר בשבע ברכות בגור (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"רים מגור ובעלזא (צילום: דוד ארזני, אנשיל בעק)

לאחר הפגישה המשולשת הערב (שני) בין גבאו של האדמו"ר מבעלזא, לבניו של הרבי מגור מוקדם יותר באשדוד, פורסמה בדקות האחרונות הודעת התנצלות חריגה בקו המידע הרשמי של חסידות בעלזא, הודעה שנמחקה כעבור דקות ספורות.

בהודעה החריגה שפורסמה בחסידות נאמר כי "הגבאי ר' שמעון וואלף קליין נפגש היום עם בני האדמו"ר מגור בשליחות קודשו של האדמו"ר מבעלזא, והבהיר מולם בשם האדמו"ר כי לחסידות בעלזא מאוד חשוב ויקר הידידות וכבוד חסידות גור, ומה שקרה לאחרונה לא יקרה יותר".

"וח"ו לא יפגעו יותר בחסידות גור", התחייבו בהודעה של בעלזא, שנמחקה כעבור זמן קצר.

הודעת ההתנצלות ששודרה בקו הטלפוני

ההודעה הדרמטית פורסמה כמעט במקביל להופעתו ההיסטורית של האדמו''ר מבעלזא בשמחת השבע ברכות לנכדו של האדמו''ר מגור שמתקיימת הערב בהיכל בית המדרש המרכזי של חסידות גור בירושלים, זאת לאחר שבועות של מתח בין שתי החצרות בעקבות ביקורים של הגר''ש אלתר בחסידות בעלזא, במסגרתם האדמו"ר מבעלזא לא הומן לחתונה בגור, אך כעת, לאחר ההתנצלות, הוא הוזמן לשבע ברכות - והשתתף.

כפי שפורסם מוקדם יותר, מאז החלה המתיחות בין החצרות, התנהלו מגעים מאחורי הקלעים, מגעים שאף הביאו את הצדדים לקיום פגישה בין הגבאי הרה"ח ר' שמעון וולף קליין, עם שני בניו של האדמו"ר מגור, הרה"צ רבי נחמיה, והרה"צ רבי שלמה צבי, כאשר במהלך הפגישה שהתקיימה בעיר אשדוד, ניסה הגבאי לבית בעלזא ליישר את ההדורים ולהפיג את המתיחות.

גורם בחסידות גור אומר ל'כיכר השבת' כי הרקע לפגישה היא ההבנה בחסידות בעלזא כי הזמנתו של הגר''ש אלתר לחתונות החסידות ואף לביקור במעון האדמו''ר מהווה מתן לגיטימציה למנהיג קהילת הפורשים, ואף לפגיעה בכבודו של האדמו"ר מגור, דבר שבבעלזא לא היו מודעים לו עד עתה, וכי הודעת ההתנצלות הינה התנערות רשמית מהביקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר