"כסף על הריצפה"

העיתונאי אבישי בן חיים: "התחלתי לתבוע דיבה; רצח אופי"

לפני מספר חודשים תקפו אנשי שמאל את העיתונאי אבישי בן חיים פיזית, במקביל ברשתות החברתיות, הוא מותקף על בסיס קבוע. לדבריו, הוא החליט לתבוע דיבה את המסיתים (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אבישי בן חיים (צילומסך: חדשות 13 )

העיתונאי אבישי בן חיים, המקדם את אג'נדת 'ישראל השנייה' - במרץ, כבר הותקף לפני מספר חודשים בצורה פיזית, אך במקביל, גם ברשתות החברתיות, נערכת נגדו התקפה, שלדבריו, גובלת בהסתה.

בן חיים סיפר בחשבון הטוויטר שלו, כי יש לו רשימה ארוכה של אנשים - שתקפו אותו והוא מתכוון להגיש נגדם תביעת דיבה על הוצאת לשון הרע.

"התחלתי לתבוע דיבה. יש רשימה ארוכה. הרבה זמן התאפקתי, אבל פנו אליי משרד עורכי דין ואמרו כשפוגעים בך פוגעים בציבור שאתה מייצג", כתב בן חיים.

"בקיצור", הוסיף בן חיים, "איש דיי מוכר שכתב עליי דיבה ממש, כסף על הריצפה, קיבל היום מכתב התביעה הראשון.
אמר ''אני מצטער אם נפגעת''. אמרתי 'טוב אז נוותר, והאמת והשלום אהבו'''.

עימות חריג: "אני פרשן ואתה מפיץ שקרים" • צפו (באדיבות חדשות 13)

עוד הוא כתב בהמשך: "לא לא. אין לי ברירה. זה כבר ממש ברמה של רצח אופי, הסתה מפחידה, והצלחה להציג את מאבק השוויון המזרחי ואת המסר הפייסני כגזענות חלילה. אל דאגה יש מספיק חומר ל-80 תביעות דיבה בתור התחלה".

העיתונאית השייכת ככל הנראה לצד השמאלי, טל שניידר הגיבה לו: "'כשפוגעים בך פוגעים בציבור שאתה מייצג', זה טיעון גרוע בתיקי לשון, כי אין כזה דבר ׳לשון הרע על הציבור׳. אם הוא יכתוב את זה בתביעה שלו, אז הוא יפסיד כי השופט יגיד לו: הוכחת לי שאין פה פגיעה בך, אלא פגיעה כוללת (שאינה מהווה לשון הרע). בקיצור, תחליף עורכי דין. זה לא כסף מהרצפה או מהעצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר