צפו

"לא בחיל ולא בכח": נאום ההפסד של מרים פרץ

עוד טרם שידעה כי תובס בהפרש מהדהד, של 26 מול 87, בבחירות לנשיאות המדינה, ליצחק הרצוג, נשאה מרים פרץ נאום נרגש ממנו ניכר היה כי כבר מבינה שלא תיבחר • צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

מרים פרץ, שהתמודדה לנשיאות המדינה והפסידה ברוב גדול ליצחק הרצוג, נשאה נאום עוד טרם היוודע התוצאות הרשמיות, אך כבר היה ניכר שהיא מבינה כי זהו 'נאום הפסד'.

"אני רוצה לומר לכם", פתחה פרץ את דבריה, "שיש שיר 'שורו הביטו וראו, מה גדול היום הזה'... אני באתי ליום גדול, זכיתי להתמודד מול אדם יקר, שאני מוקירה ומעריכה, ואתם יודעים איזה כבוד זה להתמודד מול אדם ראוי".

פרץ שיתפה מרגשותיה: "אני חושבת שהמסע שאליו יצאתי, הוא מסע שממנו למדתי. ואני רוצה לומר לכם, האהבה שאליה זכיתי מתושבי המדינה הזו,היא כרגע ממלאת את ליבי. זה מה שממלא את הלב הזה. האהבה, הנתינה וההירתמות".

"אני באה משדה אזרחי, באתי ממקום של לעשות טוב למען מדינת ישראל., ואמשיך בכל דרך, בעשייה הזו שמחברת ומלכדת. יש משימה גדולה מאוד לנשיא הבא: על הטילים מעזה מדינת ישראל יכולה להתגבר, אני לא דואגת, אבל על טיל של שנאה של פירוד, על טיל שלא מכבד, על טיל שלא מקבל את הגוונים היפים שיש בארץ הזו, על הטיל הזה - שם אני רואה את היעוד שלי, לגשר, לחבר, לדאוג יותר לאהבה ויותר להרבות את האור בארץ הזאת".

מרים פרץ המשיכה: "אני רוצה שתדעו, שפרשת השבוע הזו, שעברנו, עוסקת בהדלקת האור, במנורה. תפקיד הנשיא, הוא להדליק את האורות. לתת לכל נר, לכל אידאה בארץ הזאת, לכל הגוונים, לתת להם מקום. ומתוך המקום הזה, להדליק אור גדול".

"יש לנו מדינה מדהימה, ואסור שנכסה אותה בערפל. יש לנו אזרחים הכי טובים, ואנחנו יכולים להרבות את האור. אסיים בדברי ההפטרה", עברה פרץ לציטוטים, "בה נאמר 'רוני ושמחי בת ציון'. אני בת ציון. אני הבת שעלתה ממרוקו, הגיעה לארץ, עברה את חיי המעברה וזכתה להגיע להתמודד לנשיאות המדינה. זאת השמחה זאת הגאווה".

"וסיום ההפטרה הוא - מדהים - 'לא בחיל ולא בכח'; לא במספר המנדטים, לא במספר האצבעות, 'כי ברוחבי אמר ה' צבקות'. ברוח הזאת אמשיך ואדליק את הניצוצות בארץ הזאת", חתמה המועמדת המפסידה לתפקיד נשיאות המדינה, את דבריה הנרגשים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר