לצד רעייתו ומקורביו

בלעדי: כך קיבל הנשיא הנבחר את התוצאות

לצד רעייתו מיכל הרצוג, עוזריו ואנשי אמונו וכשהוא דרוך, צפה יצחק הרצוג בתוצאות לבחירות לנשיאות המדינה, בחדר מיוחד שהוכן עבורו במשכן הכנסת • צפו בתיעוד מהחדר הסגור (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרצוג ורעייתו צופים בתוצאות (צילום: באדיבות המצם)

יצחק הרצוג הגיע אתמול (רביעי) למשכן הכנסת כיו"ר הסוכנות היהודית ויצא כנשיא מדינת ישראל ה-11. בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה הרצוג ורעייתו מיכל, לצד ראש הסגל שלו שניהל את הקמפיין, אייל שויקי ואנשי אמונו צופה בתוצאות הבחירות.

הרצוג עקב אחר התוצאות בחדר מיוחד שהוכן עבורו בקומה הוועדות בכנסת, חדר אליו נכנסו דקות לאחר מכן יו"ר הכנסת וסגניו כדי להודיע לו רשמית על ניצחונו ולאחר מכן ראש הממשלה ועשרות חברי כנסת הגיעו לברכו.

כזכור, הרצוג נבחר לתפקיד נשיא המדינה ברוב הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל עם 87 חברי כנסת שהצביעו עבורו. המועמדת מרים פרץ זכתה ב-26 מקולות חברי הכנסת.

בנאום הניצחון שלו אמר הרצוג: "בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד-עשר".

באולפן 'כיכר': 'חזון האחדות' של הנשיא. צפו

"אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מחברותי וחבריי חברי הכנסת על האמון שנתתם בי. אני מקבל עלי את האחריות הכבדה שהטלתם על כתפיי. מקבל את הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה".

בשלב זה התייחס הרצוג למועמדת שהפסידה, ואמר: "אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית, על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מכאב אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית".

"אזרחיות ואזרחי ישראל", המשיך הנשיא הנכנס: "למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה, הכרתי מקרוב את המגוון והייחודיות של הפסיפס הישראלי, הנדיר והייחודי, המשלב לא רק את בני כל האמונות, הקבוצות והדתות, אלא את כל האוצרות האדירים שקיבלנו כאן יחד: עושר רוחני, עומק תרבותי, מחשבה ביקורתית, מסורת והתחדשות. אין אפילו אבן אחת בפסיפס היפיפה שלנו שהייתי מוכן או מעז לוותר עליה".

"זו הסיבה שבכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים - כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות; להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת. להותיר מרווח נשימה לרוקמי הרוח, היצירה והחלומות. למלא את ישראל בתקווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר