חוששים מעריקים

הקשיים ב'ממשלת השינוי': אורבך מתנגד להחלפת יריב לוין

חברי סיעות הממשלה העתידית הגישו מסמך עם 61 חתימות חברי כנסת בבקשה להחליף את יו"ר הכנסת, יריב לוין • ח"כ ניר אורבך משך את חתימתו • מועמד גוש 'השינוי': ח"כ מיקי לוי • (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונפתלי בנט במליאה, אתמול (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

חברי 'גוש השינוי' הגישו הבוקר (חמישי) 61 חתימות של חברי כנסת בכדי להדיח את יו"ר הכנסת, יריב לוין, ולמנות תחתיו את ח"כ מיקי לוי מסיעת 'יש עתיד'. מדובר בצעד נוסף לקראת הקמת 'ממשלת השינוי' בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד. השניים מבקשים להשביע את הממשלה במהירות האפשרית בכדי למנוע עריקה של ח"כים, בעיקר מ'ימינה'.

אך דקות לאחר פרסום ההודעה מטעם 'יש עתיד', העיתונאי עמית סגל דיווח כי ח"כ ניר אורבך (ימינה) משך את חתימתו וטען: "לא שאלו אותי", מה שמונע מגוש השינוי להכריח את יו"ר הכנסת לוין לכנס את המליאה ולדון בהחלפתו.

במכתב ששיגר יו"ר סיעת 'יש עתיד', ח"כ מאיר כהן, למזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, נכתב: "בשם סיעות הבית החתומות מטה, אבקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-24.
אבקש לעדכנך כי חה"כ מיקי לוי, הינו המועמד מטעם הסיעות".

כזכור, לאחר שלפיד הודיע לנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב את הממשלה, נשלחה הודעה ליו"ר הכנסת בה הודיע לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה.

לפיד קרא ליו"ר הכנסת: "למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שיו"ר יש עתיד, הצליח להרכיב ממשלה".

"עלה בידי", בנט ולפיד בשיחה עם ריבלין

אמש הודיע יאיר לפיד לנשיא המדינה כי עלה בידו להרכיב ממשלה: ""בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק יסוד: הממשלה הריני מתכבד להודיעך, כי עלה בידי להרכיב ממשלה. הממשלה שתיכון תהיה ממשלת חילופים, בהתאם לסעיף 13א לחוק יסוד: הממשלה. בראשה אעמוד יחד עם ח"כ נפתלי בנט שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה".

לפיד אמר לריבלין: "אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית". אמר לפיד לנשיא המדינה.

הסיעות אשר ירכיבו את הקואליציה: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר