ראש הממשלה המיועד

בנט: "אמרתי לילדי, אבא הולך להיות האיש הכי שנוא במדינה"

נפתלי בנט, המיועד להיות ראש ממשלת שמאל-מרכז, מדבר לראשונה מאז ה"עלה בידי", אומר כי מנסור עבאס מרע"מ "מנהיג אמיץ" וחושף כיצד ינסה לשנות את הציבור החרדי (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

בראיון ראשון מאז שותפו לפיד הודיע כי הצליח להרכיב עבורו ממשלה, אומר הערב (חמישי) ח"כ נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה, כי ידע את המחיר האישי שישלם על חבירה לשמאל, מחמיא ליו"ר הרשימה המוסלמית מנסור עבאס ומגלה כיצד בכוונתו לשנות את הציבור החרדי.

"הבטחת הליבה שלי במערכת הבחירות היתה להוציא את ישראל מהכאוס", הגיב בנט להפרת סדרת ההבטחות שלו, לא לצעוד עם לפיד והערבים. "היינו המפלגה היחידה שלא היתה כן או לא ביבי, ושילמתי על זה מחיר בבחירות".

יו"ר 'ימינה' הוסיף ותירץ: "אם הייתי מתבצר בכל ההבטחות, לא היתה קמה ממשלה. זה הכי קל. ידעתי שאחטוף ביקורת, אבל בחרתי במה שטוב למדינת ישראל".

נפתלי בנט הוסיף ושיתף: "לקחתי את ילדי, ואמרתי להם - אבא הולך להיות האיש הכי שנוא במדינה".

באשר לחשש הקיים בציבור החרדי מפני הממשלה בראשותו, אמר בנט: "ליברמן (שיכהן כשר האוצר) נתן את מילתו שלא תהיה פגיעה בחרדים. מעבר לכך, נוריד את גיל הפטור מצה"ל ל-21, ונדאג ליותר בתי ספר ממלכתי-חרדי כדי שיותר חרדים ייצאו לעבוד".

עם לפיד, בהודעה לנשיא על הרכבת הממשלה (ללא קרדיט)

על התפוררות מפלגתו, אחרי פרישת עמיחי שיקלי מהגוש וסביב הסאגה של ח"כ ניר אורבך, אמר יו"ר 'ימינה': "ישבתי עם ניר, ואני לא מעלה בדעתי שהוא יפנה לי גב".

"לא הרדמתי את השטח במבצע עם איילת שקד, זה לא היה משחק", התייחס בנט לשמועות. "איילת אישה חזקה ,שקשה לה עם התהליך יותר ממני, אבל אם היא הפכה כל אבן ולא הצלחנו להקים ממשלת ימין, סימן שאין".

גם את הטענות כי שיקר במודע כשהוריד מהפרק את הממשלה עם הערבים במהלך הפרעות, הכחיש בנט: "זה לא היה תרגיל, כשהורדתי את ממשלת השינוי במבצע. גם אז עשיתי עוד ניסיון לממשלת ימין, אבל אין".

"הממשלה הזו היא עשר מעלות ימינה מהממשלה הנוכחית. ואם היינו הולכים עכשיו לבחירות חמישיות, היה סיכוי לממשלת שמאל-ערבים על מלא", הוסיף יו"ר 'ימינה'.

"מנסור עבאס לא תומך טרור", נחלץ בנט להגן על שותפו לעתיד. "פגשתי אדם הגון ומנהיג אמיץ, שמושיט יד, ובסך הכל מבקש לדאוג לאזרחי ישראל. טעיתי בכך שעד כה פסלתי אותו".

"הייתי עושה את התוכנית שחתמתי עם רע"מ, גם אם לא הייתי מסכם איתם. לא מכרתי את הנגב, זה שקר. עבאס פשוט העדיף לעבוד עם איש אמת, לעומת הבטחות על הקרח של נתניהו".

באשר לחשש בימין מממשלה עם הערבים, אמר בנט: "אם יהיה צורך בפעולה צבאית, נעשה אותה בלי שום שיקול פוליטי. כמו כן, לא תהיינה הקפאות בנייה ביהודה ושומרון".

"תתעמת עם ביידן על הגרעין האיראני?", שאל המראיין, עמית סגל, ובנט הישב: "בוודאי. המצפן הוא ביטחון ישראל, וזה יותר חשוב ממה יגידו עלינו בעולם. אני ולפיד נתאם את העמדה מול ביידן. זו ממשלה נורא מעניינת במובן הזה".

"אנחנו רוצים להתקדם בנושאים האזרחיים, אבל זה כופה עלינו הסכמות, כי יש וטו לכל צד בנושא המדיני. הסכסוך עם הפלסטינים הוא לא על שטח. התפיסה שלי, היא לצמצם את הסכסוך; לא נפתור, אבל איפה שאפשר יותר ביזנס - נעשה", סיים בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר