מתקפה על 'רבני הרדיו'

הראשל"צ לתחנות הרדיו: להפסיק עם השו"תים, זה מכשול

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה על "רבני הרדיו" וקורא למנהלי התחנות החרדיות לבטל את מתכונת השו"תים: "רק מכשולים יש בזה, רק טעויות חמורות" • צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר ובוחרת)

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בקריאה למנהלי תחנות הרדיו החרדיות להפסיק את תוכניות השו"תים בהלכה, שכן לדבריו התוכניות גורמות למכשולים רבים. צפו בדברים.

במהלך שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, התייחס הרב הראשי לתוכניות השו"תים בתחנות הרדיו ותקף: "הם עונים מהר, 'יורה דעה', 'חושן משפט', מי שנכנס ברכב - מי צריך לשלם, מאיפה הוא יודע את כל הפרטים של 'חושן משפט'? את כל התורה הוא יודע המשיב?".

הרב סיפר כי: "פעם מרן קרא לאחד מרבני הרדיו, לפני שנים', 'אני אוסר עליך לענות תשובות בצורה כזו הרדיו, תיתן שיעור, אבל אל לענות שאלות ברדיו, אני אוסר עליך', הוא לא שמע לו".

הראשל"צ תקף: "מביאים מזה כל מיני מכשולים, אני לא שומע בדרך כלל, אנשים מספרים לי. אני חושב - צריך לפנות לכל ערוצי הקודש, 'קול חי' ו'מורשת', שעושים את הדברים האלו, להפסיק עם הדבר הזה, שרב יבוא יגיד שיעור או שאלות מראש".

"אגלה לכם סוד", סיפר הראשל"צ למשתתפי השיעור, כי לפני עשרות שנים מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, כשהיה משתתף בשו"ת רדיו לחג הפסח, היה מגיע לבית הכנסת הגדול ומבקש מהציבור לשאלות שאלות בשידור.

במהלך דבריו פנה הרב הראשי למנהלי תחנות הרדיו: "פה אני קורא לכל המקומות האלו (תחנות הרדיו. י-כ), לעשות רק שיעורים בהלכה. אדרבה, שיורידו הרבה דרשות - צריך יותר הלכה - לחזק את ההלכה, אבל לא בצורה כזו, זה רק מכשולים יש בזה, יש בזה רק טעויות חמורות. על אסור אומרים מותר ועל מותר אומרים אסור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר