"ערפל כבד"

משפחת הקצין שנמצא מת בכלא, דורשת הסברים: "במה האשמתם אותו?"

משפחתו של קצין אמ"ן הצעיר, שנמצא מת בתא הכלא לאחר שהואשם בעבירות ביטחוניות חמורות, רוצה לדעת עוד • צו איסור פרסום הוטל על האישומים ועל נסיבות המוות (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

‏הוריו של קצין אמ"ן, שנמצא מת בתא הכלא לאחר שהואשם בעבירות ביטחוניות חמורות שתחת צו איסור פרסום, פנו היום (ראשון) לבית הדין הצבאי, בבקשה שיתיר להם לעיין באישומים שהיו נגד בנם.

"מאז תחילת הפרשה, ההורים מצויים בערפל כבד", ציין עורך הדין בני קוזניץ, המייצג את ההורים, במסמך הבקשה ששיגר לדיינים הצבאיים.

כזכור, הקצין, מאגף המודיעין, נעצר והואשם לפני כתשעה חודשים, בעבירות חריגות שיש עליהן איסור פרסום גורף, אך ידוע כי אלו אינן קשורות לריגול, בגידה, מגע עם סוכן זר והפעלה על ידו.

גורמים שונים טענו, בדיווחים זרים, כי הקצין ניסה לשים קץ לחייו בתא המעצר, אך משפחתו הכחישה זאת בתוקף, ומצה"ל נמסר רק כי הקצין פונה לבית החולים במצב קשה, ובו נקבע מותו.

הפרשה הביטחונית הרגישה מתחלקת כעת, למעשה, לשתי זירות. בזירה האחת חקירת העבירות עצמן, עליהן כאמור מוטל צו איסור פרסום, שאינו צפוי לרדת הזמן הקרוב.

על פי חלק מהפרסומים, בחודשים שקדמו למותו של הקצין הצעיר התקיימו בין הצדדים הליכי גישור, תחת מידור מוחלט, בניסיון לסגור את הפרשה. כך או כך, ההערכות הן כי בעקבות מותו, סעיפי האישום נגדו יבוטלו.

בזירה השנייה, גם היא תחת צו איסור פרסום, נחקרות נסיבות המוות בתא המעצר - מה שמעלה שאלות כבדות משקל הנוגעות להתנהלות גורמים במקום. בענין זה, לאחר נתיחת הגופה, הצפויה השבוע, יוסר ככל הנראה צו איסור הפרסום.

בשבוע שעבר, במקביל לחשיפת המידע החדש בפרשה, פורסמה מטעם משפחתו של הקצין ההודעה הבאה: "המשפחה מגנה את הפרסומים הזדוניים בעניינו של בנם ז"ל - פרסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם האשמות שיוחסו, מעולם לא הוכחו, וכן לא נבחנו עדיין טענותיו נגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר