תיעוד מכעיס • צפו

ילדה בת 10 סופגת מטח ממכת"זית בואש

התיעוד: ממצלמת אבטחה ברחוב בר אילן, במהלך הפגנות חרדים נגד עבודות קו הרכבת הקלה • המשטרה: "כוחות נאלצו להשתמש באמצעים כדי למנוע הפרעה לתנועה" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המכת"זית בפעולה בשבוע שעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ילדה בת 10, המהלכת בתומה סמוך לחנויות ברחוב בר אילן בירושלים ביום רביעי שעבר, תועדה - משלוש מצלמות אבטחה שונות - סופגת מטח ממכת"זית בואש. זאת על אף שלא הייתה קשורה במאומה להפגנה שאירעה סמוך, של חרדים המתנגדים לקיום עבודות קו הרכבת הקלה בציר האזור החרדי. בתיעודים השונים רואים את בת ה-10 מנסה להימלט מהמקום, אך נפגעת מהבואש.

מצלמות האבטחה תיעדו • צפו במצלמות מכמה זוויות

כמה מתושבי בר אילן ששוחחו עם 'כיכר השבת', הטיחו טענות קשות נגד המשטרה: "היא הפעילה ביום רביעי שימוש מופרז בבואש בשכונה. המשטרה מנסה לתת פה עונש קולקטיבי, כי ראינו גם ילדים, נשים ואנשים שהלכו לתומם ברחוב - חוטפים גם הם מטח מבואש".

בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת', מוכחת טענת התושבים: מכת"זית בואש מכוונת את הזרנוק לאחת הקומות הגבוהות בבנין מולה, ומשחררת מטח של בואש, שאח"כ מפריע נורא לחיי התושבים. תושבת השכונה אומרת ל'כיכר': "דירות בקומה רביעית נפגעו, אע"פ שברור ששם אין מפגינים. ניסיתי לדבר עם הקצין בשטח שיפסיק לעשות בזה שימוש, אבל הוא לא התייחס אליי".

המכת"זית יורה לכיוון הקומות הגבוהות (ללא קרדיט)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "במהלך מחאה אלימה ברחוב בר אילן בירושלים על רקע עבודות הרכבת הקלה, במהלכה חסמו המתפרעים את ציר התנועה, גרמו נזק לאוטובוס והפרו את הסדר, נאלצו כוחות להשתמש באמצעים על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר על כנו. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק. למרות האמור, ככל שעולה טענה לעניין השימוש באמצעים באירוע, ראוי שתופנה לבחינת הגורמים המוסמכים לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר