נפצע בעכו

קורבן שני בפרעות תשפ"א: אבי הר אבן הלך לעולמו

חתן פרס ביטחון ישראל ומנכ"ל סוכנות החלל לשעבר, שאושפז במצב אנוש לאחר שנפצע מבקבוק תבערה בעכו, מת מפצעיו והוא בן 84 • בני גנץ: "תרם רבות לביטחון ישראל" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הר אבן עם אילן רמון (צילום: משרד המדע והטכנולוגיה)

ימי מבצע "שומר החומות" לוו בפעילות רציפה של חיל האוויר בעזה ואזעקות בלתי פוסקות ביישובי הארץ - ובפרעות אלימות של ערבים ישראליים בערים המעורבות, כדוגמת לוד, עכו, רמלה ויפו.

בלינץ' שהתקיים בלוד נרצח יגאל יהושוע ז"ל, לאחר שהותקף בידי המון ערבי שטוף שנאה. בעכו נפצע אנוש אלעד ברזילי, מורה בבית ספר בעיר, מלינץ' שהכו בו ערבים.

הערב יצאה בשורה קשה נוספת מימי פרעות תשפ"א: חתן פרס ביטחון ישראל, מנכ״ל סוכנות החלל הישראלית לשעבר, אבי הר אבן, הלך לעולמו בגיל 84 - לאחר שבימי הפרעות, לפני שלושה שבועות, נזרק לעבר בית המלון "אפנדי" בו שהה בעכו בקבוק תבערה שהצית את המבנה. הר אבן נשרף ונפצע אנושות, הובהל לבית החולים שם נלחם על חייו - עד הערב. בליל ההצתה, השוטרים החליטו לא להיכנס לעיר העתיקה בעכו בזמן שהפורעים שרפו את כל העסקים שהכירו בבעלות יהודית, כולל המלון בו שהה.

הר אבן זכה, כאמור, בפרס ביטחון ישראל, וכיהן בין 1995 ל-2004 כמנכ״ל סוכנות החלל הישראלית, בהם ימי אילן רמון כאסטרונאוט הראשון של ישראל, שנהרג באסון התרסקות מעבורת קולומביה. הר אבן הוביל שיתופי פעולה רבים עם סוכנויות החלל בעולם, במסגרתם גם ריכז את משימות רמון.

רה"מ בנימין נתניהו קיבל את הבשורה בשעת ריאיון בערוץ 20, ואמר: "קשה לשמוע את זה, ואני שולח תנחומים לבני המשפחה".

שר הביטחון בני גנץ פרסם הודעת ניחומים: "שמעתי בצער רב על מותו של אבי הר-אבן, חתן פרס ביטחון ישראל, מנהל סוכנות החלל לשעבר ומי שתרם רבות לביטחון ישראל בדרכים שחלקן לעולם לא יסופרו. אבי, שנפגע במהומות בעכו ומת מפצעיו, היה גיבור ישראל. כשנעניק את הפרס לזוכים השנה נזכור אותו ואת תרומתו".

שר המדע והטכנולוגיה, חילי טרופר, כתב: "אבי הר אבן פעל רבות למען ביטחונה של מדינת ישראל ואני מבקש לשלוח מכאן חיזוק למשפחה בימים לא קלים אלה".

מרים פרץ, שהפסידה במירוץ לנשיאות המדינה ליצחק הרצוג, כתבה: "שולחת תנחומים לבני משפחתו ומקווה כי פראי האדם שביצעו את המעשה הנפשע יועמדו לדין במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר