התערבות בכירה

אדלשטיין פנה לבריטים וביקש: "אל תנתקו את התינוקת"

שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה למקבילו הבריטי וביקש ממנו להתחשב בבקשת הוריה של הפעוטה אלטע פיקסלר ולא לנתקה ממכונת ההנשמה למרות החלטת בית המשפט (עולם)

אלטע פיקסלר בבית החולים (צילום: באדיבות המשפחה)

שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לממשלת בריטניה והתערב בסיפורה של הפעוטה הישראלית אלטע פיקסלר, המאושפזת בבריטניה, בבקשה שיתנו להוריה להעבירה לישראל מבלי לנתק אותה ממכונת ההנשמה, כפי שקבע בית המשפט הבריטי.

השר אדלשטיין פנה למקבילו הבריטי מאט הנקוק וביקש: "שחררו את התינוקת המאושפזת לישראל - אל תנתקו אותה מהמכשירים".

אלדשטיין כתב: "התבשרתי על פנייתם של מר אברהם פיקסלר וגברת חיה פיקסלר, הורים לאלטה פיקסלר, שנולדה עם מום נדיר הפוגע בתפקוד המוח ואושפזה מאז לידתה בבית החולים לילדים המלכותי במנצ'סטר (RMCH).

"בית החולים עתר לבית המשפט העליון בבקשה לאשר לנתק את אלטה מהמכשיר אליו היא מחוברת, דבר שיביא למותה", הוסיף. "על פי חוות דעת משפטית שצורפה לבקשה מטעם בני המשפחה, ולדעתנו מקובלת, על פי החוק הישראלי בנסיבות בהן ההורים מתנגדים להפסקת הטיפול הרפואי העלול להוביל למותו של הילד וכי תוחלת החיים עולה על שישה חודשים - אסור להפסיק טיפול רפואי".

אב הפעוטה: "מתחנן, עזרו לה לחיות ולהגיע לארץ"

לדבריו, "הוריה של אלטה הם יהודים אורתודוקסים ואזרחים ישראלים, החיים את חייהם על פי הדין העברי, והם מעוניינים להעביר את אלטה לאחד משני בתי החולים בישראל שהביעו נכונות לטפל בה. אודה אם תוכל לסייע במתן אפשרות למשפחת פיקסלר להביא את אלטה להמשך טיפול בישראל".

כזכור, בית המשפט העליון לענייני משפחה בלונדון קבע כי הפעוטה ממשפחה חרדית, אלטע פיקסלר, בת השנתיים וחצי, סובלת מנזק מוחי בעקבות סיבוך בלידה ובניגוד לעמדת הוריה, "לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים", כתב השופט בפסק הדין.

גם כאשר המשפחה ביקשה להעביר את בתם להמשך טיפול בישראל ובית החולים הדסה היה מוכן לקבל אותה לאשפוז, בית המשפט הבריטי סירב בטענה כי יש למנוע את המשך סבלה של הילדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר