כספים בתמורה להקלות

החשדות נגד מוטי בבצ'יק; המשטרה מנסה לגייס עד מדינה

לאחר הארכת מעצרם של ארבעת החשודים בפרשת השחיתות החדשה, פועלת המשטרה כדי לגייס עדי מדינה - שיסייעו בביסוס החשדות בפרשה; השופט התבטא כי מדובר בחשדות חמורים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash 90)

חקירת השחיתות שנחשפה אתמול (ראשון) במסגרתה נעצרו מספר חשודים, בהם מוטי בבצ'יק - יועצו הבכיר של השר יעקב ליצמן ומנחם גשייד, עסקן, עיתונאי ויועצו לשעבר של השר, העלתה את החשד לעסקת שוחד שנרקמה כדי לבלום החלטות שונות של משרד הבריאות. כעת, המשטרה מחפשת עדי מדינה.

חוקרי יחידת 'להב 433' של המשטרה, פשטו אתמול בבוקר על בתי החשודים וכן על משרדי החשודים, כמו גם על משרדי חברת תנובה. לצד מעצרם של מוטי בבצ'יק ומנחם גשייד, נעצרו גם ארז גילהר, מנכ"ל 'פוליסי', חברה מובילה מתחום השדלנות וכן אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל.

פירוט החשדות:

מוטי בבצ'יק - חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא נחשד בין היתר כי היה קשור בניסיון למנוע סימון מוצרים של תנובה במסגרת רפורמת המזון הבריא. כאשר החשד הוא כי החברה העבירה לעמותות המקושרות לבבצ'יק כספים, בתמורה. מעצרו הוארך עד יום שלישי בשעה 20:00 ולאחר מכן יישלח למעצר בית.

מנחם גשייד - חשוד בקבלת שוחד בניסיון לקדם אינטרסים של חברת התרופות רוש כך שמוצריה ייכנסו לסל התרופות. מעצרו הוארך ביממה ולאחר מכן יישלח למעצר בית.

מנחם גשייד

ארז גילהר - חשוד בתיווך לשוחד בין החברות השונות שביקשו לקדם את האינטרסים שלהם לבין מספר עמותות ועיתונים חרדים. מעצרו הוארך עד יום שלישי ולאחר מכן הוא יישלח למעצר בית.

אבי דנציגר - חשוד במתן שוחד כדי לקדם את מוצרי החברה ולהכניסם לתוך סל התרופות. גם מעצרו הוארך ולאחר מכן יישלח למעצר בית.

בנוסף, בכירה לשעבר בתנובה נחקרה באזהרה ונשלחה למעצר בית, גם מנכ"ל חברת תרופות גדולה - נחקר. כמו כן, מנכ"ל תנובה אייל מליס, שאינו חשוד בפרשה, סיפק עדות פתוחה וכך גם בכירה נוספת בחברה.

כעת, פועלת המשטרה לגייס עדי מדינה מתוך החברות שנמצאות בלב החקירה, כדי לסייע בביסוס החשדות. בנתיים, החוקרים קרובים לגייס עדת מדינה מחברת 'תנובה', כזו שכבר משתפת פעולה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בבצ'יק וגשייד משתפים פעולה בחקירה ועונים על השאלות. הבוקר, כאמור, גשייד ישתחרר למעצר בית של עשרה ימים.

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של בבצ'יק - בביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין כי שלושת החשודים - בבצ'יק, גשייד ודנציגר לא הוכנסו אתמול לדיון בביהמ"ש, לאחר שסנגוריהם הגיעו להסכמות עם המשטרה בדבר הארכת מעצרם כך שהתייתר הצורך לקיים דיון בחשדות נגדם. בכך, נחסך מהם להיות מצולמים כשהם במעצר.

ב'כלכליסט' דווח כי השופט ארז מלמד אמר לחוקרי המשטרה כי החשדות, כפי שהוצגו בפניו, חמורים ורמז כי לולא המשטרה היתה מגיעה להסדר עם הסנגורים, ייתכן והיה עוצר אותם לזמן ממושך יותר. הוא התבטא כי החשדות "נוגעים ללב ליבו של קודש הקודשים".

כאמור, מלבד תנובה, הפרשה נוגעת כפי הנראה גם לחברות תרופות ולובינג שפנו, לפי החשד, לבבצ'יק וגשייד, כדי שיסייעו להן בקידום האינטרסים במשרד הבריאות. החקירה החלה כבר בשנת 2017, במהלך השנים האזינה המשטרה לחלק מהחשודים וכפי הנראה בכירים נוספים צפויים להיחקר בימים הקרובים.

מטעם חברת תנובה נמסר: "תנובה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".

מחברת 'רוש ישראל' נמסר כי "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

עורכי הדין עמית חדד וטל רוזנבוים, המייצגים את מוטי בבצ'יק, מסרו כי "מרשנו הוא עובד ציבור שמקדיש את חייו למען הכלל. אנחנו משוכנעים שבקרוב מאוד יובהר שלא נפל כל רבב במעשיו, וכל פעולותיו נעשו כדין".

עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג, המייצגים את מנחם גשייד מסרו כי מרשם "פעל כחוק והוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו לכאורה. ההחלטה לשחרר את מר גשייד ממעצר כבר מחר משקפת את היעדר מעורבותו, והם סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתבהרו הדברים והתיק בעניינו של גשייד יסגר".

עו"ד איתן לירז, פרקליטו של דנציגר, מסר כי "דנציגר משתף פעולה באופן מלא עם החקירה. הוא פועל בשקיפות מלאה והוא משוכנע שבקרוב מאוד פרשה זו תונח מאחוריו".

השר יעקב ליצמן דחה את הטענות נגד מקורבו בבצ'יק ואמר כי "כמי שמכיר מקרוב את עוזרי הנאמן ואת יושרו וחריצותו, אני יודע שכל החשדות שהוזכרו היום במסגרת החקירה אין בהם ממש והם חסרי יסוד. אני מציע לכולם להמתין קצת ולהיווכח שהכל נעשה כדין ועל פי הנוהל התקין. אני סמוך ובטוח שגם רשויות החוק הבודקות את הדברים תגענה בהקדם למסקנות אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר