המנהיגים מבקשים

חיסון עולמי: היוזמה שתחסל את הקורונה?

מנהיגים עולמיים לשעבר, פנו למדינות ה-G7 בבקשה שיממנו מבצע חיסונים עולמי בכדי לחסל את מגיפת הקורונה אחת ולתמיד. העלות כ-30 מיליון דולר בשנה לכל מדינה (קורונה)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מגיפת הקורונה מכה עדיין במדינות רבות בעולם, בעיקר כאלה בהן החיסונים אינם נגישים, כשעל פי ההערכות בחלק מהמדינות החיסונים יגיעו רק בעוד כמה שנים. כדי לנסות לפתור את העניין פנו מאה מנהיגים לשעבר מרחבי העולם בהם נשיאים, ראשי ממשלות ושרי חוץ בבקשה ממדינות ה-G7 לממן מבצע חיסונים עולמי.

המנהיגים שלחו את מכתב הבקשה לשבע המדינות העשירות: צרפת, איטליה, גרמניה, קנדה, ארצות הברית, בריטניה ויפן, לקראת פסגתן שתחל ביום שישי. במכתב התבקשו המדינות לשלם כ-30 מיליון דולר בשנה למשך שנתיים לצורכי ייצור והפצת החיסונים. אם כי סכום זה נראה נמוך מידי אל מול עלויות החיסונים והסבירות שהסכומים האמיתיים לחיסון עולמי יהיו גבוהים בהרבה.

בין החתומים על המכתב נמנים ראשי ממשלת בריטניה לשעבר גורדון בראון וטוני בלייר, וכן מזכ"ל האו"ם לשעבר באן-קי מון.

בינתיים מגיפת הקורונה ממשיכה להשתולל בהודו. משרד הבריאות בהודו דיווח כי ביממה האחרונה אובחנו 100,636 נדבקים חדשים בקורונה, ו-2,427 מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מפרוץ המגפה, 28.9 מיליון בני אדם בהודו נדבקו בקורונה, מהם 349,186 מתו.

גם בברזיל שסובלת רבות מהנגיף מדווחים על מספרים גדולים. משרד הבריאות בברזיל דיווח על 39,637 נדבקים חדשים בקורונה ביממה החולפת. מניין המתים עלה ב-873 ל- 473,404 בני אדם. מדובר במספר נמוך יחסית לשבוע החולף, בו נרשמו יותר מ-1,800 קורבנות ביום בממוצע. כ-16.94 מיליון נדבקים אובחנו מפרוץ המגפה בברזיל.

ברזיל היא השלישית בדירוג החולים העולמי אחרי ארצות הברית והודו, והשנייה בדירוג המתים אחרי ארצות הברית. עד כה מתו בעולם למעלה מ-3.7 מיליון ממגיפת הקורונה כשמעל 173 מיליון נדבקו בנגיף.

אתמול הודיע משרד הבריאות כי נמיביה התווספה לרשימת המדינות שנמצאות באזהרת מסע חמורה בשל תחלואת נגיף הקורונה בשטחה. בכך היא מצטרפת לאורוגוואי, איי סיישל, בוליביה, האיים המלדיביים, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה.

ממשרד הבריאות נמסר כי אם לא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה במדינות אלו, הן צפויות להכנס לרשימת המדינות ברמת סיכון מרבית, שכוללות כעת את אוקראינה, ארגנטינה, אתיופיה, ברזיל, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו, רוסיה וטורקיה. נסיעה למדינות אלה מחייבת אישור מוועדת חריגים, והשבים מהן חייבים בידוד גם אם חוסנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר