"מכור מראש"

הר נוף: חשד לזיוף חתימות בבחירות למינהל

פעילים חברתיים בהר נוף טוענים, כי הבחירות העומדות להתקיים למינהל הקהילתי, מכורות מראש לקבוצת עסקנים בשכונה, ומאשימים בכך את ועדת הבחירות העירונית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכניסה לשכונת הר נוף (צילום: גוגל מפות)

בעוד כחודש תתקיימנה הבחירות למינהל הקהילתי בשכונת הר נוף בירושלים, אך מתחת לפני השטח, מתחוללת דרמה, כאשר מספר פעילים בשכונה, טוענים, כי מספר אברכים בשכונה זייפו חתימות - כדי להשתלט על המינהל.

שכונת הר נוף, הידועה כשכונה שלווה בדרך כלל, ידעה בשנתיים האחרונות מספר מאבקים, על התחבורה בשכונה וכן על שינוי שמה, דבר שלבסוף התבטל.

מספר פעילים חברתיים אקטיביסטיים, החליטו לנצל את הבחירות הקרובות למינהל הקהילתי, כדי להשיג רוב בין חברי המינהל ובכך למנוע השתלטות על השכונה, מצדם של עסקנים ואברכים מקומיים - שטובת השכונה אינה עומדת בראש סדר העדיפויות שלהם.

בבחירות שאמורות להתקיים כאמור בעוד כחודש כחלק מהסבב השני של הבחירות למנהלים הקהילתיים בירושלים, הגישו 22 תושבים המתגוררים בשכונה - מועמדות, אך על פי טענות תושבי השכונה ישנם חשדות כבדים לאי סדרים לטובת קבוצת מתמודדים מסוימת על חשבון שאר המתמודדים תושבי השכונה.

בעתירות שהוגשו על ידי תושבי השכונה לוועדת הבחירות המקומית, נטען כי למועמדים אושרה הגשת מועמדות לאחר
סיום זמן ההגשה שפורסם, וכן באופן חריג החליטה הוועדה לאשר קבוצת מתמודדים - החשודים בזיוף בחירות.

מדוע זיוף בחירות? מכיוון שהתקנון דורש חתימה פיזית של 50 תושבים עבור כל מועמד, על פי החשד, אותה קבוצה המגובה על ידי אחד הרבנים בשכונה, הגישו רשימות ממליצים משוכפלות וככל הנראה גם מצולמות בניגוד לטוהר הבחירות ולתקנון הבחירות הדורש כאמור חתימות ידניות.

במסגרת העתירות, ועדת הבחירות התבקשה גם להציג לציבור את רשימות הממליצים המשוכפלות, במטרה לחשוף את קבוצת המתמודדים שהוגשו כאמור בניגוד לתקנות הבחירות.

אחד העותרים אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "הזוי הגמישות שמגלה ועדת הבחירות לטובת רשימה מסוימת, דבר זה מעלה חשש כבד, כי יש רגלים לטענות כי הבחירות מכורות מראש על פי הסכמים פוליטיים, ומדובר רק בניסיון לשוות חזות דמוקרטית להתנהלות עסקנית מוכרת, שאיננה דואגת בפועל לצרכי השכונה והתושבים".

הפעיל החברתי שמואל דרילמן, המתמודד גם הוא בבחירות הביע בשיחה עם 'כיכר השבת', "דאגה כבדה מהליך הבחירות "בסבב הקודם לפני שמונה שנים, נבחרו נציגים שכמעט לא היו פעילים בפועל, ונאלצנו לבצע את כל הפעילות מול ההנהלה המקצועית של המנהל הקהילתי ועיריית ירושלים ללא סיוע של ממש מהנבחרים המיועדים לכך, הפעם הכרחי שיבחרו אנשי עשייה שישתתפו בפועל בפעילות למען שכונת הר נוף".

המאבק על התחבורה בהר נוף - לפני יותר משנה (קרדיט: ועד הפעולה להסרת המצור מהר נוף)

עורך הדין רועי אברהם, יושב ראש וועדת הבחירות אומר בתגובה ל'כיכר השבת': "נכון למועד זה טרם פורסמו תוצאות הערעורים. וועדת הבחירות פועלת על פי התקנון, הערעורים ידונו לגופם בהתאם לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר