קווי היסוד נחשפו

'גוש השינוי' הסכים לאשר את חוק הגיוס של ליברמן

חברי 'גוש השינוי' פרסמו את 'קווי היסוד' של הממשלה החדשה • בקווי היסוד הוסכם כי חוק הגיוס של אביגדור ליברמן יאושר • לגבי דת ומדינה: קידום נושאים בהסכמה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
גוש השינוי, אתמול (צילום: רענן כהן)

הממשלה החדשה, אם אכן תוקם, תחוקק את חוק הגיוס של יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן ככתבו וכלשונו, ללא שינויים שדרשו ראשי הסיעות החרדיות, כך עולה מקווי היסוד של ממשלת 'השינוי' שפורסמו הערב (שני) בהסכמת הצדדים.

באשר לנושאי דת ומדינה, הצדדים העדיפו שלא להיכנס לפרטים, כדוגמת חוק הגיור ורפורמת הכשרות, ובחרו לנקוט בלשון כללית: "הצדדים מסכימים, כי יש לפעול על מנת לקדם סוגיות בנושאי דת ומדינה לגביהן יש הסכמה ציבורית רחבה".

ראשי 'גוש השינוי' התייחסו בקווי היסוד גם לסוגיית חוק הגיוס וכתבו: "סיעות הקואליציה מתחייבות לתמוך בחקיקת "חוק גיוס" (חוק ליברמן. י-כ) במתווה משרד הבטחון כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה 20.כולל הוראת שעה לתקופת המעבר, כך שגיל הפטור יעמוד על 21".

בקווי היסוד הודגש: "בנוסף ועל מנת להעניק פתרון כולל לסוגיה, ראש הממשלה ושר הביטחון יבחנו הפעלה של מודל חדש בתחום השירות הלאומי אזרחי לאוכלוסיות מסוימות.

"לצורך כך תוקם ועדה בראשות נציג ראש הממשלה ונציג שר הבטחון וזו תציג את מסקנותיה לממשלה בתוך 90 יום".

בפתח קווי היסוד נכתב: "הואיל ומדינת ישראל נקלעה למשבר פוליטי חריף ולחוסר יציבות שלטוני קשה מזה כשנתיים, והואיל והיציאה ממשבר הקורונה מעמידה את המשק הישראלי בפני אתגרים כלכליים יוצאי דופן בהיקפם ובמורכבותם הדורשים הקמת ממשלה מתפקדת לאלתר, החליטו הסיעות החתומות מטה על הקמת ממשלת אחדות.

"ממשלת האחדות שתקום תתמקד בפעולותיה בתחום האזרחי והכלכלי, וזאת על מנת לשפר את רווחתם של אזרחי ישראל המנויים על כלל הקבוצות והמגזרים, ותביא בתוך זמן קצר מיום כינונה לאישורו של תקציב המדינה לשנים הקרובות".

עוד הוסכם, בין היתר, כי הצדדים יפעלו להגבלת כהונת ראש הממשלה: "סיעות הקואליציה מתחייבות לתמוך ולקדם באופן מידי חקיקה המגבילה כהונת רה"מ לשתי קדנציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר