ההסכמים נחשפים

סוף עידן: כך אנשי ימינה צפויים לשלוט במינוי רבנים ודיינים

השר אביטן יעזוב ובמקומו ייכנס מתן כהנא • שינוי גוף הבוחר את הרבנים הראשיים • שינויים בהרכב הוועדה למינוי דיינים • היעד: בחירת רב ראשי, רבני ערים ודיינים מהציבור הדתי לאומי (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא ונפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

שש שנים שלטה ש"ס במשרד לשירותי דת, שש שנים שיסתיימו - ככל הנראה - בימים הקרובים אם אכן תורכב ממשלה חדשה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט . ח"כ מתן כהנא צפוי להחליף את השר המכהן, הרב יעקב אביטן.

ב'ימינה' מכוונים להסתער על בחירת הרבנים והדיינים ובכדי להצליח הם דרשו וקיבלו בהסכם הקואליציוני שינוי של הרכב גוף הבוחר את הרבנים הראשיים וכן את הרכב הוועדה למינוי דיינים, בראשה יעמוד השר המיועד כהנא.

כמו כן, כהנא לא מבזבז זמן וכבר החליט על מינוי ראשון ודרמטי במשרד הדתות: אבינועם קוטשר יהיה היועץ המיוחד בנושא מינוי רבנים ודיינים, תפקיד אותו ממלא כעת דוד עמר. קוטשר נחשב לאחד מהעסקנים הבכירים של הציונות הדתית בכל הקשור למינוי רבנים, והוא זה שהיה אחראי על בחירת הגאון הרב אריה שטרן בירושלים.

בשנת 2013, עת החרדים ישבו באופוזיציה והדתי לאומי שלטו במשרד לשירותי דת, החרדים הצליחו לנצח בבחירות לרבנים הראשיים ושני רבנים חרדים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, נבחרו לתפקיד.

כעת מבקשים ב'ימינה' לשנות את כללי המשחק ולבצע שינויים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים וזה בתקווה כי בעוד כשנתיים וחצי יצליחו למנות רב ראשי מהציונות הדתית.

בהסכם הקואליציוני של 'ימינה' נכתב: "השר לשירותי דת יקדם חקיקה בשינוי הגוף הבוחר ברב הראשי לישראל שתכליתו בחירת רב ראשי ציוני".

שר הדתות המיועד באולפן 'כיכר'

כמו כן, ב'ימינה' מתכוונים להסתער - באמצעות היועץ קוטשר - על בחירת רבני הערים ולמנות כמה שיותר רבנים מהציונות הדתית. בין היתר בידם למנות רבנים ראשיים בערים: תל אביב, ירושלים, בני ברק, רמת גן, חיפה, רחובות, בית שמש, חולון, ראשון לציון, ראש העין, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, אשקלון. מטולה, מצפה רמון, הרצליה ועוד.

גורם ב'ימינה' אמר ל'כיכר השבת': "אנחנו מודים לש"ס שהותירו לנו את הזכות לבחור ולמנות רבני ערים במקומות רבים".

השר המיועד, מתן כהנא, לא הסתיר את הרצון למינוי רבנים מהציבור הדתי לאומי ואמר בריאיון באולפן 'כיכר השבת': "אנסה לשנות את האיזון שהופר בהקשר מינוי רבנים. למנות יותר רבנים מהציונות הדתית. צריכים לעבוד כדי שימונו רבנים בכל הערים".

יעד נושא של 'ימינה', כאמור, הוא מינוי דיינים. גם בוועדה למינוי דיינים דרשו במפלגה לבצע שינויים בכדי להשפיע על זהות הדיינים. בהסכם הקואליציוני נכתב: "בוועדה לבחירת דיינים יכהנו מטעם הקואליציה השר לשירותי דת - יו"ר הוועדה - ואיתו שר מטעם תקווה חדשה.

"בנוסף להם יכהנו בוועדה שתי חברות כנסת, אחת מטעם ימינה והשנייה מטעם מפלגה ממפלגות הקואליציה. לצורך כך ישונה חוק הדיינים כך שחובת הייצוג השווה שבין המינים תחול על נציגי הכנסת והממשלה בצוותא ומתוך ארבעת הנציגים שניים יהיו גברים ושתיים נשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר