"נקמה בפשפשים" • צפו

הגר"מ מאזוז תוקף את בנט וסער: "הכל נקמה"

ראש ישיבת כסא רחמים, תקף בחריפות את מקורבו גדעון סער וכן את שותפו נפתלי בנט ואמר, "לא אכפת להם שארץ ישראל נשרפת, העיקר בשבילם לנקום בביבי", הסביר • צפו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב מאיר מאזוז בשיעורו השבועי (צילום: כסא רחמים)

במהלך שיעורו השבועי, תקף ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז את הממשלה המסתמנת, והסביר שהכל ממניעים של תאוות נקמה, הרב מאזוז גם תקף את נתניהו.

בתחילת דבריו, הסביר ראש הישיבה את הסיטואציה ההזויה, בה מדיחים ראש ממשלה מצוין שניצח את הקורונה, אך מאידך לא חסך ביקורת גם כלפי נתניהו ואמר: "היה צריך לנסות לקרב אותם יותר".

לאחר מכן עבר לדבר נגד בנט וסער ואמר: "מידת הנקמה היא איומה. אתה מסביר ומדבר, אבל לא מבינים אותך (נראה שכונת הרב לפגישת השכנוע שקיים עם מקורבו גדעון סער, לפני כחודש, על מנת שיחזור לגוש הימין-חרדים. ח"ב), אומרים לך: "אנחנו לא רוצים לתת את קולנו לפלוני (לביבי) בגלל שהוא רוצה לשבת עם הערבי הזה - מנסור עבאס".

הרב המשיך לתקוף את סער, שבעבר נחשב למקורבו ואף ביקש ממנו את תמיכתו לפני שנה, כאשר התמודד בפריימריז במפלגת הליכוד מול ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "מנסור עבאס הזה אתם לא רוצים לתת לו? אבל הרי עכשיו לא יהיה לנו רק מנסור אחד, אלא הרבה מנסורים והרבה עבאסים... זה ניחא, הכל בסדר..." עקץ הרב בציניות, "אלא העיקר הוא הנקמה, הנקמה היא בלי דעת".

"כמו שמספרים על יהודי אחד שהיה גר בבקתה שכולה פשפשים וכל מיני חיות רעות, והנה יום אחד הייתה שריפה בבית, יצא מהבית והיה רוקד. אמרו לו על מה אתה רוקד, הרי הבית שלך נשרף? אמר להם "נקמה בפשפשים!", הנה נקמתי בהם...".

"וככה אותם אלו שעושים בלי דעת, עושים מה שהם רוצים, ובלבד שתהיה נקמה". סיים הרב במשל מדוייק שמבטא היטב את המציאות העגומה, לפיה אנשים שהיו נחשבים אנשי ימין, לא אכפת להם שארץ ישראל נשרפת, העיקר לנקום בביבי.

"אבל", הוסיף הרב באופטימיות, "הכל יעבור. "גלגל הוא שחוזר בעולם" (שבת דף קנ"א ע"ב). איך אומר הפייטן: "וחסדו עלי סבב" – "הללויה כי לא עזב", "כי לא יטוש ה' את עמו" (שמואל-א' י"ב, כ"ב) ו"דם עבדיו יקום" (דברים ל"ב, מ"ג). כל אלה שעשו לנו רעות, אלה שהיו יורים עלינו מכאן ומכאן, ישלמו אחר כך ברבית, ורבית דרבית. נתחזק באמונה ונראה רק דברים טובים".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר