"ממשלת שמאל חילונית"

ממשלת בנט-לפיד תושבע ביום ראשון הקרוב

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי השבעת הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד תושבע ביום ראשון הקרוב • חשיפת ההסכמים המלאים ביום שישי • כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום יוסי זליגר / פלאש 90)

בסיעות 'גוש השינוי' דרשו מיו"ר הכנסת יריב לוין להביא את השבעת הממשלה החדשה כבר מחר, יום רביעי, למליאת הכסת, אך לוין הכריע היום כי השבעת הממשלה תובא למליאה ביום ראשון הקרוב. במידה ולא תתחולל דרמה פוליטית של הרגע האחרון, הרי שכבר ביום שני נפתלי בנט צפוי להחליף את בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה, כך דם שאר השרים החדשים שיחליפו את השרים היוצאים.

לדברי יו"ר הכנסת: "אתמול מסרתי במליאת הכנסת את הודעתו של ח"כ יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. בהמשך להודעה זו, הנני להודיע כי הדיון וההצבעה בדבר כינון הממשלה ייערכו בישיבה מיוחדת של הכנסת ביום ראשון, ג' בתמוז תשפ"א.

"באותו מועד תיערך גם ההצבעה לבחירת יושב ראש הכנסת ה-24. החלטתי לעניין קיום הישיבה המיוחדת וכן לעניין סדרי הדיון יועברו לאישור הוועדה המסדרת".

בשל ההסכמים הקואליציוניים, ש"ס ו'יהדות התורה' צפויות להתכנס היום לישיבה משותפת: "עם פרסומם של ההסכמים הקואלציוניים ולנוכח הסכנה של הקמת ממשלת שמאל חילונית, והגזרות החמורות הצפויות לקיום עולם התורה, ולצביון היהודי של מדינת ישראל, תתכנסנה סיעות יהדות התורה וש"ס לישיבה משותפת, והערכות לבאות", נאמר בהודעת הסיעות.

לוין מודיע על הממשלה החדשה

ו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס להודעת לוין ואמר: "ה קורה! מודה ליו“ר הכנסת, יריב לוין, על קביעת מועד ההשבעה ביום ראשון, ג' בתמוז תשפ“א, 13 ביוני 2021. ח“כ קארין אלהרר תכנס את הועדה המסדרת לקביעת סדר היום. ההסכמים הקואליציוניים יונחו עפ“י חוק. ממשלת האחדות יוצאת לדרך לטובת אזרחי מדינת ישראל".

כזכור, במהלך ישיבת סיעת 'יש עתיד' אתמול, התייחס לפיד לממשלה החדשה ואמר: "אני רוצה לפנות מפה לתומכיו של בנימין נתניהו: אני יודע שהקמת ממשלת האחדות היא מבחינתכם משבר גדול, אבל אתם תגלו שהממשלה הזו לא מוקמת נגדכם. היא תעבוד בשבילכם, היא תכבד אתכם, היא גם שלכם. זו תהיה גם הממשלה של מצביעי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. הם יגלו שאנחנו הגונים כלפיהם, מכבדים את האמונות והדיעות שלהם, קשובים לצרכים שלהם.

"אני פונה מפה גם לתומכי ממשלת האחדות: אני יודע שחיכיתם המון זמן. זה ההישג שלכם. אבל יש המון אנשים בישראל שפוחדים מהממשלה הזו, אנחנו צריכים להושיט להם יד ולהרגיע. לא צריך עכשיו לקפוץ לבריכה בכיכר ולצעוק "ניצחנו". זה הרגע לאחד את החברה הישראלית. הם לא האוייבים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר