"קודש הקודשים"

מנכ"ל תנובה נחקר באזהרה בחשד ששיחד את בבצ'יק

אייל מליס חשוד כי הורה להעניק תרומות למספר עמותות וארגוני חסד הקשורים לבבצ'יק, עוזרו של שר הבריאות דאז ליצמן, כדי שהגבינות הקשות של 'תנובה' לא יסומנו באדום (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בבצ'יק, עם השר ליצמן (צילום: מתוך טוויטר)

אייל מליס, מנכ"ל חברת תנובה, נחקר היום (שלישי) במשטרה, תחת אזהרה, בחשד שנתן שוחד למוטי בבצ'יק, עוזרו של השר ליצמן העצור בפרשה מתחילת השבוע.

על פי הדיווחים, החשד הוא, כי מליס הורה לעובדיו להעניק תרומות למספר עמותות וארגוני חסד הקשורים באופן זה או אחר לבבצ'יק, זאת במטרה לקבל הקלות עבור הגבינות הקשות של 'תנובה', כדי שלא יסומנו באדום כחלק מהרפורמה לסימון מוצרי מזון, בעת כהונת ליצמן כשר הבריאות.

כזכור, ביום הראשון בו פרצה החקירה לאוויר כבר פורסם, כי בכירים לשעבר בתנובה, בעיקר מתחום הרגולציה, חשודים במתן שוחד באמצעות תרומות לעמותות, כפעילות 'לובינג' במשרד בו בבצ'יק היה לאיש החזק.

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של בבצ'יק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחקירתם אמרו הבכירים, כך לפי עיתון 'הארץ', כי ההחלטות למי להעביר את הכספים לתרומות התקבלו בידי מנכ"ל החברה - מה שככל הנראה הוביל לחקירתו באזהרה, וככל הנראה גם לזימונם של בכירים נוספים בהמשך.

גם מנכ"ל חברת הלובינג 'פוליסי', ארז גלהר, חשוד בענין דומה: הפניית חברות שונות, בעלות ענין בהחלטות משרד הבריאות, לקנות מודעות פרסום בביטאון 'המודיע', המזוהה עם 'הסיעה המרכזית' באגודת ישראל, בה חברים ליצמן ובבצ'יק.

"הפרשה נוגעת לקודש הקודשים, ועולה ממנה תמונה לא נוחה בלשון המעטה", התבטא בענין שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, ארז מלמד.

החשודים הנוספים בפרשה, כזכור, הם עוזרו לשעבר של ליצמן במשרד הבריאות, עיתונאי 'המודיע' מנחם גשייד (קבלת שוחד), ומנכ"ל חברת התרופות רוש, אבי דנציגר (מתן שוחד).

לפי הדיווחים, ביחידת להב 433 של משטרת ישראל אין כוונה, בשלב זה, לחקור גם את השר יעקב ליצמן - נגדו הוחלט אך לאחרונה על הגשת כתב אישום בפרשה אחרת - ויתכן כי יסתקפו בזימונו לשם מסירת עדות.

מתנובה נמסר בתגובה: "החברה פעלה בהתאם לחוק והממשל התאגידי, והיא ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש". עו"ד עמית חדד, בא כוחו של מוטי בבצ'יק, אמר עליו כי "הוא עובד ציבור מהמעלה הראשונה, אחד שמוסר את נפשו וגופו לטובת הכלל. לכן, אין לנו ספק שהתיק בעניינו יסתיים בשום דבר", ועו"ד טל שפירא וסתיו שורצברג, מסרו בשם מרשם, מנחם גשייד, כי הוא "דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר