החשד לשוחד

לאחר יומיים: מוטי בבצ'יק שוחרר ממעצר

יומיים לאחר שנעצר על-ידי המשטרה במסגרת חקירת החשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, מוטי בבצ'יק, הרל"ש של שר השיכון יעקב ליצמן, שוחרר למעצר בית (חרדים, בארץ)

מוטי בבצ'יק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יומיים לאחר שנעצר על-ידי המשטרה במסגרת חקירת החשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, מוטי בבצ'יק, הרל"ש של שר השיכון יעקב ליצמן, שוחרר הערב (שלישי) ממעצר.

מטעמם של עורכי הדין עמית חדד, מיכל רוזנבוים ונועה מילשטיין, פרקליטיו של מוטי בבצ׳יק נמסר: ״מרשנו הינו עובד ציבור מסור ודמות למופת שמשקיע את כל מרצו וזמנו לטובת מדינת ישראל ואזרחיה. אנו שמחים ומברכים על שחרורו ובטוחים כי בסיום ההליך מר בבצ׳יק ינוקה מכלל החשדות נגדו״.

כזכור, בבצ'יק נעצר ביום ראשון לפנות בוקר בביתו, במקביל למעצרם של מנחם גשייד, ארז גילהר, מנכ"ל 'פוליסי', חברה מובילה מתחום השדלנות וכן אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל.

בטרם הוא הובא לדיון בפני בית המשפט, הגיעו פרקליטיו והמשטרה להסכמות כי מעצרו יוארך ביומיים ולאחר מכן הוא ישוחרר למעצר בית, אלא שלטענת פרקליטיו, במשטרה לא רצו בתחילה לשחררו, למרות ההחלטה - אך בסופו של דבר הוא שוחרר לאחר שהמשטרה לא הצליחה לטעון כי יש להחזיקו במעצר.

אמש, שיגרו פרקליטיו מכתב בהול ליוסי בנסקי, ראש מפלג היחידה הארצית לחקירות הונאה בו נטען כי לא ניתן להיוועץ עם עורך דינו במהלך החקירה, כאשר בנוסף לכך לא הוסבר לו כראוי במה הוא חשוד.

מוקדם יותר דווח כי אייל מליס, מנכ"ל חברת תנובה, נחקר היום במשטרה, תחת אזהרה, בחשד שנתן שוחד למוטי בבצ'יק. על פי הדיווחים, החשד הוא, כי מליס הורה לעובדיו להעניק תרומות למספר עמותות וארגוני חסד הקשורים באופן זה או אחר לבבצ'יק, זאת במטרה לקבל הקלות עבור הגבינות הקשות של 'תנובה', כדי שלא יסומנו באדום כחלק מהרפורמה לסימון מוצרי מזון, בעת כהונת ליצמן כשר הבריאות.

כזכור, ביום הראשון בו פרצה החקירה לאוויר כבר פורסם, כי בכירים לשעבר בתנובה, בעיקר מתחום הרגולציה, חשודים במתן שוחד באמצעות תרומות לעמותות, כפעילות 'לובינג' במשרד בו בבצ'יק היה לאיש החזק.

בחקירתם אמרו הבכירים, כך לפי עיתון 'הארץ', כי ההחלטות למי להעביר את הכספים לתרומות התקבלו בידי מנכ"ל החברה - מה שככל הנראה הוביל לחקירתו באזהרה, וככל הנראה גם לזימונם של בכירים נוספים בהמשך.

גם מנכ"ל חברת הלובינג 'פוליסי', ארז גלהר, חשוד בענין דומה: הפניית חברות שונות, בעלות ענין בהחלטות משרד הבריאות, לקנות מודעות פרסום בביטאון 'המודיע', המזוהה עם 'הסיעה המרכזית' באגודת ישראל, בה חברים ליצמן ובבצ'יק.

"הפרשה נוגעת לקודש הקודשים, ועולה ממנה תמונה לא נוחה בלשון המעטה", התבטא בענין שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, ארז מלמד.

מתנובה נמסר בתגובה: "החברה פעלה בהתאם לחוק והממשל התאגידי, והיא ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש". עו"ד עמית חדד, בא כוחו של מוטי בבצ'יק, אמר עליו כי "הוא עובד ציבור מהמעלה הראשונה, אחד שמוסר את נפשו וגופו לטובת הכלל. לכן, אין לנו ספק שהתיק בעניינו יסתיים בשום דבר", ועו"ד טל שפירא וסתיו שורצברג, מסרו בשם מרשם, מנחם גשייד, כי הוא "דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר